اولويت ما نهادينه كردن فرهنگ قرآنی در منطقه ويژه پارس جنوبی است
کد خبر: 2572253
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

اولويت ما نهادينه كردن فرهنگ قرآنی در منطقه ويژه پارس جنوبی است

مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس جنوبی بر لزوم گسترش فعاليت‌های قرآنی در جامعه تأكيد و بيان كرد: سعادت دنيا و آخرت هر انسان در توجه به كلام الهی است و يكی از اولويت‌های ما نهادينه كردن فرهنگ قرآنی در جامعه و پايتخت انرژی ايران منطقه ويژه پارس جنوبی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) در بوشهر، مسعود نصوری، مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس جنوبی در آئين اختتاميه جشنواره قرآنی حبل‌المتين در عسلويه اظهار كرد: اسلام تأكيد بسيار زيادی بر گسترش فرهنگ قرآنی داشته است و در آيات و روايات بسيار زيادی بر اهميت تلاوت قرآن در ماه پر خير و بركت رمضان توصيه شده است.
وی بر لزوم گسترش فعاليت‌های قرآنی در جامعه تأكيد و بيان كرد: سعادت دنيا و آخرت هر انسان در توجه به كلام الهی است و يكی از اولويت‌های ما نهادينه كردن فرهنگ قرآنی در جامعه و پايتخت انرژی ايران منطقه ويژه پارس جنوبی است.
نصوری ادامه داد: اميدواريم طی سه سال اخير توانسته باشيم به اهداف مورد نظر در زمينه گسترش فرهنگ توجه به قرآن رسيده باشيم.
وی با اشاره به اهداف چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين تصريح كرد: كشف استعدادها و همچنين، ايجاد موقعيت برای بروز خلاقيت‌‌های قرآنی منطقه از مهمترين اهداف برگزاری اين جشنواره بوده است.
حسين قربانی، دبير چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين نيز در اين آئين اظهار كرد: خوشبختانه اين دوره با استقبال خوبی از سوی قاريان ممتاز و برجسته كشوری برگزار شد.
وی افزود: سازمان منطقه ويژه پارس توسعه و گسترش فرهنگ در پايتحخت انرژی ايران را همواره مورد توجه قرار داده و سعی كرده به موازات رشد اقتصادی منطقه، گسترش و توسعه فرهنگ دينی را نيز مورد توجه قرار دهد.
دبير چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين حضور حافظان و قاريان ملی در جشنواره امسال را از نكات برجسته و قابل اهميت جشنواره امسال دانست.
وی افزود: 456 نفر برای حضور در اين رخداداد عظيم قرآنی نام‌نويسی كردند كه اين جشنواره به مدت سه روز با حضور قاريان و حافظان قرآنی از شركت‌های مستقر در منطقه ويژه پارس و شهرستا‌ن‌های عسلويه، كنگان، دير و جم به مدت سه روز به ميزبانی عسلويه و منطقه ويژه پارس برگزار شد.
تواشيح زيبای گروه معراج از روستای چارك شهرستان دشتی كه مقام اولی سازمان ملی جوانان را نيز دارد از جمله برنامه‌های متنوع آئين اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين بود.
آئين اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين با اعلام اسامی نفرات برتر در چهار رشته ترتيل، حفظ، اذان، صوت و لحن در سالن همايش‌های بين‌المللی خليج فارس منطقه ويژه پارس برگزار شد. در پايان نيز اسامی برندگان چهارمين جشنواره قرآنی حبل‌المتين اعلام و هدايايی به رسم يادبود به آنان اعطا شد.
captcha