توسعه علوم حوزوی مستلزم ايجاد زيرساخت‌های مناسب است
کد خبر: 2573789
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

توسعه علوم حوزوی مستلزم ايجاد زيرساخت‌های مناسب است

گروه اجتماعی: مديرحوزه علميه امام خمينی(ره) اروميه با اشاره به كمبود زيرساخت‌های لازم حوزه‌های علميه در اين شهرستان اظهار كرد: توسعه علوم حوزوی و معارف حوزوی در راستای تربيت نيروی دينی متعهد و متخصص مستلزم ايجاد زيرساخت‌های مناسب است.

حجت‌الاسلام محمد خانبابايی، مدير حوزه علميه امام خمينی(ره) اروميه در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، گفت: متأسفانه شهرستان اروميه به‌عنوان مركز استان از نظر برخورداری از امكانات اسكان اساتيد به شدت در فقر و كمبود به سر می‌برد.
وی با اشاره به اينكه اساتيد حوزه علميه اروميه برای اسكان در شهرستان‌ها به شدت با مشكل مواجه هستند، گفت: كلنگ احداث استادسراها در شهرستان اروميه زده شده است اما تكميل و ساخت آن زمان بر است و همت و تلاش مضاعف مسئولان را می‌طلبد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: در پروژه احداث استادسراهای شهرستان اروميه مقرر شده است نزديك به 20 واحد استادسرا برای اسكان اساتيد بومی و اعزامی ساخته شود كه تاكنون حتی يك واحد آن به بهره‌برداری نرسيده است.
حجت‌الاسلام خانبابايی با انتقاد از كم‌توجهی به زيرساخت‌های فيزيكی توسعه حوزه‌های علميه در مركز استان، عدم توجه به مسائل و موانع موجود را چالش اصلی پيش روی توسعه فعاليت‌های حوزوی در استان عنوان كرد.
مدير حوزه علميه امام خمينی(ره) اروميه همچنين يادآور شد: حوزه علميه امام خامنه‌ای اروميه در حال حاضر از پيشرفت فيزيكی 70 درصد برخوردار است كه اميدواريم با پايان اين پروژه فاخر حوزوی در استان شاهد رفع گوشه‌ای از مشكلات موجود در مركز استان باشيم.
وی خاطرنشان کرد: تكميل و توسعه زيرساخت‌های حوزوی به‌ويژه در بحث استادسراها كه زمينه را برای حضور اساتيد برتر كشوری در برنامه‌ها و طرح‌های حوزوی فراهم می‌كند نيازمند تلاش جدی مسؤولان استانی، توجه شورای عالی حوزه و مديريت مركز استان است.
captcha