اساس استراتژی بازدارندگی نيروی دريايی سپاه متناسب با تهديدات احتمالی است
کد خبر: 2576627
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

اساس استراتژی بازدارندگی نيروی دريايی سپاه متناسب با تهديدات احتمالی است

گروه سياسی: فرمانده نيروی دريايی سپاه گفت: اساس استراتژی بازدارندگی فعال و مؤثر نيروی دريايی سپاه متناسب با نوع و حجم تهديدات احتمالی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از سپاه‌نيوز، دريادار پاسدار علی فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ابعاد استراتژی دريايی سپاه در منطقه اشاره كرد و گفت: امروز با تحقق استراتژی بازدارندگی دريايی سپاه، دشمنان حتی در مقياس‌های جهانی از مواجهه نظامی با ما در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز به شدت واهمه و احراز دارند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه گفت: اساس استراتژی بازدارندگی فعال و مؤثر دريايی سپاه متناسب با نوع و حجم تهديدات احتمالی است و با پيگيری مستمر و مداوم اين استراتژی است كه اين يقين و باور در دشمن ايجاد شده است كه هر گونه اقدام خصمانه او با پاسخی پشيمان‌كننده و دندان‌شكن مواجه خواهد شد.
وی افزود:اين شرايط با مجاهدت همه دريادلان نيروی دريايی و در همه بخش‌های عملياتی، تحقيقاتی، صنايع دريايی و ساير بخش‌ها به‌دست آمده است و به موازات نوع و مقياس تهديدات ادامه خواهد يافت.
سردار فدوی تأكيد كرد: ما با انجام سلسله‌ اقدامات مستمر در حوزه فعاليت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دشمن را به اين باور و قطعيت رسانده‌ايم كه تهديد منافع و امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران،‌ تهديد منافع و امنيت ملی مهاجمان را به دنبال دارد.
وی افزود: ما با درك اين واقعيت كه لازمه پيشگيری از وقوع تهديد و مقابله با آن، افزايش و ارتقای قدرت بازدارندگی است، با عنايت خدا حتی يك روز را برای اين هدف از دست نداده‌ايم.
دريادار پاسدار فدوی در بخش ديگری از سخنان خود به بركات وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف داخلی و منطقه‌ای اشاره كرد و گفت: باور ما اين است كه لحظه لحظه خدمت در نهاد مقدس سپاه به عمر ما اعتبار و عزت بخشيده است.
وی افزود: سپاه فراهم آمده از بهترين و شايسته‌ترين فرزندان اين ملت، توفيقات خود را به بركت ايمان و تقوا و مجاهدت و حركت در مسير ولايت و تأسی به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) كسب كرده است.
سردار فدوی خاطر نشان كرد: ما در مسيری كه تا به امروز طی كرده‌ايم هر زمان كه پا جای پای شهدا گذاشتيم و بر اساس رهنمودهای ولی فقيه عمل كرديم از توفيقات الهی بهره‌مند شديم.
وی افزود: اتصال به سرچشمه قدرت خدا چنان اعتماد و نيرويی به انسان می‌بخشد كه ابرقدرت‌های جهان را در برابر عظمت و قدرت خدا عددی به حساب نمی‌آورد.
سردار فدوی در ادامه گفت: وعده و سنت خدا بر اين قرار گرفته است كه ياری‌گر انسان‌هايی باشد كه در مسير خدا حركت می‌كنند.
وی با ارزشمند خواندن ذخيره معنوی فراهم آمده از ماه مبارك رمضان و لزوم حفظ و تقويت دستاوردهای معنوی اين ماه، افزود: عزت و اقتدار امروز ما در منطقه و جهان نتيجه تحقق وعده‌های الهی است و مادامی كه با تكيه بر ايمان و معنويت و با جان و دل در اين راه قدم برمی‌داريم، مشمول لطف و عنايات ويژه او خواهيم بود.
لازم به ذكر است؛ در آخرين مرحله از دور جديد بازديد و سفرهای هيئت‌رئيسه فرماندهی نيروی دريايی سپاه به مناطق و رده‌های مختلف اين نيرو و ديدار چهره به چهره با رزمندگان و فرماندهان مناطق و رده‌ها،‌ دريادار پاسدار علی فدوی در صدر هيئتی وارد منطقه دوم دريايی سپاه در بوشهر شد.
دريادار پاسدار فدوی در بدو ورود، با فرماندهان و رزمندگان منطقه دوم دريايی سپاه ديدار و گفت‌وگو كرد.
captcha