به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا)، رحيم قربانی، رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ در نشست همانديشی اولين يادواره شهدای قرآنی كه امروز، 20 شهريورماه، در سازمان فعاليتهای قرآنی دانشگاهيان كشور برگزار شد، گفت: برگزاری همايش جامعه قرآنی و بصيرت، رويكرد ويژهای را در دستور كار مسئولان قرار داده كه ابعاد جامعه قرآنی به آن نياز دارد.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ با عنوان اينكه شهيد احمد انصاری اولين شهيد جامعه قرآنی است، اظهار كرد: تاكنون 111 شهيد قرآنی در استان تهران شناسايی شده است.
وی افزود: جامعه قرآنی بايد اين امر را برای خود ملزم كنند كه خط شهدا به عنوان الگو و اسوههای عملی بصيرت مورد توجه قرار گيرد؛ چرا كه آنها كسانی بودند كه در راه حفظ اسلام و انقلاب، تا پای جان ايستادگی كردند.
قربانی با مطرح كردن اين موضوع كه شهدا نمونه عملی سبك زندگی قرآنی و اسلامی هستند، اظهار كرد: اگر بخواهيم راهی را ادامه دهيم كه خدا از ما راضی باشد، بايد راه شهدا را طی كنيم، چون شهدای جامعه قرآنی میتوانند بهترين راه را به ما نشان دهند و ما بايد با اجرای سيره زندگی آنان، فرهنگ دفاع مقدس را پرورش دهيم.
رئيس سازمان قرآن و عترت بسيج در بخش ديگری از صحبتهای خود به تشريح عملكرد دستاندركاران يادواره شهدای قرآنی تا به امروز پرداخت و تصريح كرد: در اين زمينه با پايگاههای بسيج رايزنی كرديم كه شهدای قرآنی محله خود را معرفی كنند و تاكنون 111 شهيد قرآنی شناسايی شده است.
وی در پايان سخنان خود، زمان برگزاری يادواره شهدای قرآنی را 29 مهرماه امسال اعلام كرد و افزود: شهيد احمدیانصاری، حافظ و قاری قرآن كه به عنوان شهيد شاخص يادواره شهدای قرآنی در نظر گرفته شده است، در مردادماه 1358 توسط نيروهای ضدانقلاب در كردستان به شهادت رسيد.