آيه 35 سوره احزاب بيانگر 10 صفت برتر به‌صورت مساوی برای زنان و مردان است
کد خبر: 2589239
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

آيه 35 سوره احزاب بيانگر 10 صفت برتر به‌صورت مساوی برای زنان و مردان است

گروه اجتماعی: استاندار خوزستان با اشاره به آيه 35 سوره احزاب گفت: خداوند 10 صفت برتر در اين آيه را برای زنان و مردان به‌صورت مساوی بيان فرموده كه نشان‌دهنده برابری اين دو جنس در پيشگاه خداوند است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، سيدجعفر حجازی، استاندار خوزستان در مراسم تجليل از دختران برتر استان خوزستان كه امروز شنبه، 23 شهريورماه در سالن شهيد هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برای جمعيت 50 درصدی جامعه كه اعم از دختران و بانوان هستند، بدون برنامه‌ريزی نمی‌توان آينده موفقی را برای كشور پيش‌بينی كرد.
وی اظهار كرد: با نگاه به استعداد دختران جوان و بانوان جامعه و پرورش فرهنگی، دينی، علمی، آموزشی آنان درخواهیم یافت كه در عرصه عملی باید برنامه‌ريزی برای آنان صورت گيرد و بايد از ظرفيتی كه خداوند به‌صورت مساوی در قرآن كريم، احاديث و روايات درباره اين قشر عظيم و مفيد بيان داشته بهره كافی را ببريم.
حجازی با بيان اينكه نام‌گذاری روزی به نام دختران ضرورت تجليل و گراميداشت مقام آن‌ها را ايجاب می‌كند، گفت: در آيات متعدد از قرآن كريم نسبت به برابری و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف تأكيد شده است اما تفاوت‌هايی ميان دو جنس پسران و دختران نيز بيان شده كه البته به معنای برتری مردان نسبت به زنان نیست.
استاندار خوزستان با اشاره به آيه 35 سوره احزاب «إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا؛ مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ايمان و مردان و زنان عبادت‏ پيشه و مردان و زنان راستگو و مردان و زنان شكيبا و مردان و زنان فروتن و مردان و زنان صدقه‏دهنده و مردان و زنان روزه‏دار و مردان و زنان پاكدامن و مردان و زنانى كه خدا را فراوان ياد مى‏كنند خدا براى [همه] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است»، به تفسير آيت‌الله‌العظمی صافی‌گلپايگانی اين آيه شريف را دارای 10 صفت برابر برای دختران و پسران عنوان كرد.
وی در بخش ديگری از سخنان به برداشت‌های غيرمنطقی از وجود دختران و بانوان در جوامع غربی با هدف ابتذال و استفاده‌های مادی از اين قشر اشاره و تصريح كرد: توجه به حضرت زهرا(س) در سيره پيامبر اسلام(ص) بيانگر ارزش‌گذاری ايشان به جايگاه ويژه و مهم دختران و بانوان و همچنين تأكيدات دين اسلام است.
حجازی عفت، حجاب، صداقت، اخلاص، پاكدامنی و ... را از جمله مواردی نام برد كه قرآن كريم به‌صورت مساوی از زنان و مردان خواستار شده است و در ادامه بر فراهم آمدن عرصه اجتماعی در پس از پيروزی انقلاب اسلامی برای حضور بانوان تأكيد و عنوان كرد: تجليل از بيش از 30 دختر و بانوی نخبه علمی، آموزشی، قرآنی و ورزشی در استان خوزستان به‌عنوان نمادی از سيل نخبگان بانوی اين استان بيانگر آن است كه جمهوری اسلامی حضور مادران آينده جامعه را در محيطی امن، سالم، به همراه رعايت دين و شرع فراهم کرده است.
وی با بيان اينكه جمهوری اسلامی به‌دنبال آن است كه الگوهای موفق قهرمانان علمی، فرهنگی و ورزشی را به دنيا معرفی كند، گفت: اين الگوها با حفظ مبانی اعتقادی و گراميداشت اسلام عزيز به اين جايگاه دست يافته‌اند.
حجازی خطاب به مشاوران امور بانوان در استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان‌های استان و ديگر ادارات و دستگاه‌های اجرايی تصريح كرد: بايد الگوهای صحيح و درست برای حضور بانوان و دختران در جامعه فراهم شود تا دچار افراط و تفريط نشويم و با رعايت اخلاق و مبانی دينی به حضور بانوان در جامعه خدشه وارد نشود.
یادآور می‌شود، در اين مراسم كه با حضور دختران و بانوان نام‌آور در عرصه‌های مختلف همراه بود، از نخبگان در رشته‌های قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی تجليل شد.
captcha