پرچم بارگاه امام هشتم شيعيان در كنار ساحل نيلگون خليج فارس ايران به اهتزاز درآمد
کد خبر: 2589409
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵

پرچم بارگاه امام هشتم شيعيان در كنار ساحل نيلگون خليج فارس ايران به اهتزاز درآمد

طی مراسمی در سومين روز از ششمين جشن ملی «زير سايه خورشيد» استان، امروز، سه‌شنبه، 23 شهريورماه پرچم بارگاه امام الرئوف حضرت رضا(ع) در محوطه بندری اداره‌كل بنادر و دريانوردی و در كنار خليج فارس ايران در شهر بوشهر به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) در بوشهر، در سومين روز از ششمين جشن ملی «زير سايه خورشيد» استان، كه با حضور چند تن از خدام حرم مطهر رضوی، اداره‌كل بنادر و دريانوردی بوشهر عطر و بوی رضوی به خود گرفت.
خدام در بدو ورود به بندر بوشهر مورد استقبال خوشبختی مديركل و رؤسای ستادی و پرسنل اداره‌كل بنادر و دريانوردی قرار گرفتند و در مراسمی باشكوه وارد بندر بوشهر شدند.
خدام حرم امام رضا(ع) در ادامه از بخش‌های مختلف بندر بوشهر از جمله، محوطه بندری هامون، اسكله كوثر، اسكله بندر، محوطه كانتينری و اسكله صادراتی ديدن كردند.
خادمين بارگاه ثامن‌الائمه(ع) سپس با حضور در يكی از شناورهای مستقر در بندر بوشهر، پرچم سبز آستان قدس رضوی را بر اين شناور به اهتزاز درآودند.
در ادامه اين بازديد خدام حرم مطهر رضوی ضمن قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، هدايايی را به كاركنان و حاضران در محوطه بندر بوشهر اعطا كردند. خدام در ادامه از نفتكش غول پيكر در حال ساخت افراماكس كه به سفارش كشور ونزوئلا در بوشهر در حال ساخت است، ديدن كردند.
در حاشيه اين آئين اكبر قائدی، مدير كانون افق سبز در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، اظهار كرد: ششمين جشن ملی «زير سايه خورشيد» در شهر بوشهر همراه با ويژه‌برنامه استقبال از خادمين حرم امام هشتم شيعيان، شامگاه يكشنبه، 24 شهريورماه 19:30 در مصلای بزرگ نمازجمعه مركز استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مراسم استقبال از خادمين آستان قدس رضوی ساعت 19:30 با حضور مردم ولايتمدار و عاشقان و ارادتمندان حضرت از ميدان قدس شهر بوشهر با نورافشانی و قرائت ذكر صلوات خاصه و چاوشی‌خوانی تا مصلای جمعه اين شهر خدام را بدرقه خواهند كرد.
قائدی عنوان كرد: ششمين جشن بزرگ ملی «زير سايه خورشيد» در شهر بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام سيدحسين مؤمنی و با مداحی ذاكران اهل بيت(ع) محمدرضا رازقی‌پور و ميثم بهرامی برگزار می‌شود.
يادآور می شود، ششمين جشن ملی «زير سايه خورشيد» در شهر بوشهر به همت دفتر نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، استانداری بوشهر، معاونت تبليغات اسلامی آستان قدس رضوی، انجمن اسلامی رسانه‌های گروهی استان بوشهر، كانون فرهنگی مذهبی افق سبز بوشهر، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن نسل آفتاب برگزار خواهد شد.
captcha