حاجيان به جای سفرهای متعدد ‌کمک‌ به نيازمندان را مدنظر قرار دهند
کد خبر: 2589446
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲

حاجيان به جای سفرهای متعدد ‌کمک‌ به نيازمندان را مدنظر قرار دهند

گروه اجتماعی: حج برای يك بار واجب است و فردی كه يك بار توفيق اين سفر معنوی را داشته می‌تواند به‌جای سفرهای بعدی نسبت به كمك به افراد نيازمند جامعه اقدام كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كرمان، حجت‌الاسلام سيد‌يحيی جعفری، امام جمعه كرمان روز شنبه، 23 شهريورماه در ديدار با كارگزاران حج تمتع استان كرمان گفت: هم‌اكنون سرزمين مقدس مكه و مدينه در اختيار وهابی‌ها قرار دارد و امروز برای همه روشن است كه وهابيون تندرو چه جناياتی را انجام می‌دهند.
وی افزود: حج عمل مهمی است كه امام باقر(ع) آن را يكی از ستون‌های دين اسلام برشمرده‌اند كه هر كس توان مالی داشته باشد بايد آن را انجام دهد.
امام جمعه كرمان با اشاره به اين مطلب كه فردی كه از نظر جسمی و مادی استطاعت لازم را دارد و راه نيز باز است، حج بر او واجب می‌شود، عنوان كرد: حج برای يك بار واجب است و فردی كه يك بار توفيق اين سفر معنوی را داشته می‌تواند به‌جای سفرهای بعدی نسبت به كمك به افراد نيازمند جامعه اقدام كند.
حجت‌الاسلام جعفری با يادآوری كشتار زائران خانه خدا در سال 66 اظهار كرد: مكه سرزمين امن است و بايد در آن حرمت جان و مال مردم حفظ شود.
وی از مديران كاروان‌های حج خواست تا به زائران آموزش‌های لازم درباره نخريدن كالاهايی كه در كشور با قيمت كمتری وجود دارد را ارائه كنند و بيان كرد: تلاش كنيد كه زائران خانه خدا، اعمال حج خود را صحيح و درست انجام دهند.
وی از انقلاب اسلامی ايران به‌عنوان يك كار بزرگ ياد كرد و يادآور شد: دشمنان در هيچ نقطه ديگری اجازه شكل‌گيری چنين حكومتی را ندادند و می‌بينيم كه نظام جمهوری اسلامی خدمات بسيار زيادی را در عمر خود برای مردم انجام داده است.
روح‌الله پورشعبان، رئيس سازمان حج و زيارت استان كرمان نيز در اين نشست گفت: در سال جاری يك هزار و 865 زائر از سطح استان كرمان برای انجام مناسك حج تمتع در قالب 15 كاروان و پنج پرواز پهن‌پيكر شركت هواپيمايی ماهان به سرزمين وحی اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه زائران حج تمتع استان كرمان از 31 شهريورماه تا يكم مهرماه به سرزمين وحی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: به‌دليل اجرای طرح توسعه حرمين تعداد زائران اعزامی كاهش يافته كه اين كاهش در تعداد زائران استان كرمان 20 درصد بوده است.
captcha