هيچ اقدامی برای عمليات ساختمانی دانشكده علوم قرآنی صورت نگرفته است
کد خبر: 2597944
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

هيچ اقدامی برای عمليات ساختمانی دانشكده علوم قرآنی صورت نگرفته است

گروه اجتماعی: كلنگ ساخت دانشكده علوم قرآنی هرمزگان همزمان با سی و چهارمين دوره مسابقات قرآن، بهمن‌ماه سال 91 در دانشگاه هرمزگان به زمين زده شد؛ اما متأسفانه هنوز هيچ اقدامی برای عمليات ساختمانی آن صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام محمد فاتحی، رئيس دانشكده علوم قرآنی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، اظهار كرد: دانشكده علوم قرآنی بهمن‌ماه 91 در استان هرمزگان با كسب مجوز نهايی از سوی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری راه‌اندازی شد و متأسفانه هنوز هيچ اقدامی برای عمليات ساختمانی آن صورت نگرفته است.
وی بيان كرد: اين دانشكده مستقل و وابسته به دانشكده علوم و معارف اسلامی كشور است كه در مرحله تكميل ظرفيت در بهمن 91 در ترم اول خود در دو رشته علوم قرآن و تفسير قرآن مجيد اقدام به جذب دانشجو کرد.
رئيس دانشكده علوم قرآنی استان با اشاره به اينكه در نيمسال جاری 70 دانشجو به ظرفيت اين دانشگاه افزوده شد و در حال حاضر قريب به 100 دانشجو در اين دانشكده مشغول به تحصيل هستند، گفت: در نيمسال 93-92 اين تعداد افزايش خواهد يافت.
فاتحی ادامه داد: دانشگاه علوم و معارف اسلامی دارای دانشكده‌های عمومی و تخصصی است كه اين دانشكده در استان هرمزگان نيز جزو دانشكده‌های عمومی اين دانشگاه محسوب می‌شود كه كار خود را با راه‌اندازی دو رشته علوم قرآنی و تفسير قرآن شروع كرد.
وی افزود: در رشته علوم قرآنی دانشجویان بانو و در رشته تفسير قرآن مجيد نيز آقایان مشغول به تحصيل هستند و با توجه به اينكه اين دانشكده تازه تأسيس است از امكانات اوليه يك دانشگاه مثل كتابخانه، سايت و خوابگاه دانشجويی نيز برخوردار است.
رئيس دانشكده علوم قرآنی استان هرمزگان در خصوص خوابگاه دانشجويان نيز گفت: دانشكده علوم قرآنی استان در حال حاضر دارای خوابگاه ویژه بانوان و آقایانی است كه از سراسر كشور در اين دانشكده مشغول به تحصيل هستند.
حجت‌الاسلام فاتحی در بخش ديگری از سخنان خود تصريح كرد: ساختمان موجود دانشكده در اداره صنايع دستی سابق استان بوده كه به دستور استاندار اين ساختمان به مدت سه سال در اختيار دانشكده علوم قرآنی قرار گرفته است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار كرد: ساختمان اصلی دانشكده كه در يك مجموعه چهار هكتاری در محل دانشگاه هرمزگان همزمان با سی و چهارمين دوره مسابقات قرآن كلنگ آن به زمين زده شد؛ اما متأسفانه هنوز هيچ اقدامی برای عمليات ساختمانی آن صورت نگرفته است.
به گفته اين مقام مسئول، با توجه به اينكه ساختمانی كه دانشكده در آن مستقر شده به‌صورت امانی است و بعد از سه سال بايد به ساختمان اصلی در دانشگاه هرمزگان انتقال يابد و با توجه به اينكه هنوز هيچ اقدامی برای شروع بكار عمليات ساختمان اصلی دانشكده صورت نگرفته از برنامه زمان‌بندی عقب خواهيم ماند به همين جهت از استانداری درخواست داريم بودجه‌ای تخصيص یابد تا عمليات اجرايی ساختمان سريع‌تر آغاز شود.
فاتحی در خصوص علت اجرايی نشدن عمليات ساختمانی اين دانشكده گفت: كلنگ احداث اين دانشكده با همت‌های مجدانه حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، مديركل سابق اوقاف استان و همزمان با برگزاری سی و چهارمين دوره مسابقات قرآن اوقاف كشور دنبال شد اما همتی كه بقيه مسئولان استانی در ادامه كار بايد پيگيری می‌كردند انجام نشده و در واقع استان به تعهداتش عمل نكرد.
رئيس دانشكده علوم قرآنی استان در اين خصوص اضافه كرد: شرط دانشگاه علوم و معارف اين بود كه عمليات اجرايی آن همزمان با كلنگ‌زنی آغاز شود اما متأسفانه آن همتی كه مسئولان استانی برای ساخت یک دانشكده قرآنی كه تاكنون در اين استان وجود نداشته باید داشتند، وجود نداشت.
وی اظهار كرد: از آغاز كلنگ‌زنی اين دانشكده تاكنون چندين طرح در استان اجرا شد كه اهميت كمتری به لحاظ معنوی داشتند درحالی‌كه ما هرچه داريم از بركت و فيض قرآن به‌عنوان كتاب الهی ماست.
فاتحی با بیان اینکه عمده هزينه اين دانشكده را از طريق خيران دريافت كرده‌ايم ولی باز هم كمبودهای فراوانی در اين دانشكده داريم، گفت: تاكنون 50 ميليون آنهم بابت تجهيزات دانشكده از استان دريافت كرديم درحالی‌كه برای تأسيس يك دانشكده مجهز حداقل به 400 ميليون اعتبار نياز است.
رئيس دانشكده علوم قرآنی استان هرمزگان در پايان با اشاره به اينكه هرچند دانشكده با وضعيت فعلی، امكانات اوليه خوبی در اختيار دانشجويان خود قرار داده اما با سطح ايده‌آل فاصله دارد كه اميدواريم در آينده با نگاه مسئولان استانی و تحقق تعهداتشان اين دانشكده به سطحی برسد كه بتوانيم در عرصه تحول علوم انسانی و اهداف اصلی دانشگاه علوم و معارف اسلامی كشور نيز گام برداريم.
یادآور می‌شود، دانشكده علوم قرآنی استان هرمزگان با 100 دانشجو در حال حاضر در ساختمان صنايع‌دستی سابق در خيابان ميدان يادبود قرار دارد.
captcha