طرح ملی تلاوت قرآن كريم به نخبگان قرآنی هويت می‌دهد
کد خبر: 2602825
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۸

طرح ملی تلاوت قرآن كريم به نخبگان قرآنی هويت می‌دهد

يك جوان نخبه قرآنی مشهد گفت: طرح ملی تلاوت قرآن كريم به نخبگان جوان در استان‌ها هويت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سيداحمد حسينی، نخبه 16 ساله مشهدی روز يكشنبه، 21 مهرماه افزود: اين طرح به شناسايی نخبگان قرآنی در تمام سنين از نوجوانی تا جوانی كمك می‌كند.
وی با بيان اينكه علاقه‌مندان به فراگيری علوم قرآنی با اجرای كامل طرح ملی تلاوت قرآن كريم شناسايی و سامان پيدا می‌كنند، افزود: به نظر می‌رسد كه نخبگان ديگری در زمينه قرآن در مناطق شهری و روستايی وجود دارند كه بايد شناسايی شود.
جوان نخبه قرآنی مشهد هدفمند شدن نشست محافل قرآنی در محلات را ضروری دانست و افزود: جلسات قرآنی به شناسايی استعدادهای نهفته جوانان و نوجوانان در زمينه علوم قرآنی می‌انجامد.
حسينی با اشاره به اينكه دوره‌های آموزش قرآن در مؤسسات قرآنی بايد رايگان برگزار شود، گفت: برخی از نخبگان قرآنی برای حضور در كلاس‌‌های ويژه قرآنی بايد مورد حمايت قرار گيرند.
وی با بيان اينكه حمايت از نخبگان مايه دلگرمی و ايجاد انگيزه در بين آنان می‌شود اظهار كرد: با اين حال بايد زيرساخت‌های لازم در زمينه علوم قرآنی در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان‌ها فراهم شو‌د.
حسينی ايجاد باشگاه نخبگان قرآنی در استان‌ها را ضروری دانست و گفت: نخبگان قرآنی در برنامه‌ريزی‌های مختلف علوم قرآنی بايد جايگاه ويژه‌ای داشته باشند. ارتباط نخبگان قرآنی و تبادل تجربيات به پيوست قرآنی كشور كمك می‌كند.
captcha