کد خبر: 2607273
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

وارثان غدير، حرم هلال بن علی(ع) را گلباران کردند

گروه اجتماعی: رئيس هيئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از برگزاری اجتماع عظيم وارثان غدير در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اصفهان، نمايندگی امامزاده هلال بن علی(ع)، همزمان با عيد سعيد غدير، حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) فرزند بلافصل امير المومنين(ع) 2 آبان‌ماه گلباران شد.
در اين مراسم معنوی، دوست داران اهل بيت(ع) و خدام حرم مطهر در قالب كاروان نمادين غدير با در دست داشتن يك هزار و 424 پرچم مزين به نام اميرالمومنين علی(ع) و شاخه‌های گل، مسير ميدان سپاه تا حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) را با پای پياده پیمودند.
همچنین كاروان خادمين افتخاری حضرت محمد هلال(ع) نيز با در دست داشتن شاخه‌های گل پيشاپيش مردم حركت کردند؛ مديحه‌سرايی مادحين اهل بيت(ع) در طول مسير، استقبال 50 خودرو مزين به فرمايشات گوهربار امام علی(ع) و حركت 110 شتر سوار با لباس‌های يك دست پيشاپيش جمعيت مشتاق، از ديگر برنامه‌های طول مسير حركت كاروان غدير بود.
اين مراسم با اجتماع عظيم وارثان غدير در حرم مطهر، اجرای نمادين واقعه غدير، خطابه‌خوانی غدير توسط مهدی فخرالدين و گلباران ضريح مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) ادامه يافت و اقامه نماز مغرب و عشا زينت‌بخش اختتاميه مراسم بود.
مفروش كردن عرصه صحن مطهر، فضاسازی و تزئينات مسير گلباران و برپايی ايستگاه‌های صلواتی توسط هيئات مذهبی آران و بيدگل از جمله قدامات اين مراسم بود.
captcha