اختلاف‌افكنی ميان مذاهب اسلامی صدای شيطانی است/ غدير؛ ارائه الگو و نهادينه كردن رهبری
کد خبر: 2608035
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

اختلاف‌افكنی ميان مذاهب اسلامی صدای شيطانی است/ غدير؛ ارائه الگو و نهادينه كردن رهبری

گروه سياسی: خطيب جمعه تهران تأكيد كرد: رهبری و مراجع تقليد هر حركتی كه به ايجاد اختلاف ميان مذاهب مختلف اسلامی منجر شود حرام و صدای شيطانی می‌دانند؛ زيرا ريشه در توطئه صهيونيسم و استكبار دارد كه قدرت اسلام را برنمی‌تابند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امروز سوم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به تقوا، ياد خدا و پرهيز از گناهان به مرحله اول مذاكرات هسته‌ای اشاره كرد و گفت: از ابتدا حركت، انقلاب، جهاد و انتخابات و مسير امت در انقلاب اسلامی، آيينه ای شفاف و آبی زلال بوده است.
وی ادامه داد: انقلاب ما انقلاب افشای فريب‌ها بود و تاكنون هيچ امری كه مخل امنيت جهانی باشد، انجام نداده است، البته در اين مورد، هيچ امری بالاتر از فتوای رهبر معظم انقلاب نيست و ايشان نيز به صراحت استفاده نظامی از فن‌آوری هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، لذا استفاده صلح‌آميز از اين فناوری، حق ما و ديگر ملت‌هاست و ما هم در آن كوتاه نخواهيم آمد.
حجت‌الاسلام صديقی گفت: الان هم دوربين‌های نصب شده از سوی آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای فعال است و تمام رفت و آمدها تحت كنترل است و ما با اتكا به قدرت لايزال الهی و سابقه سلحشوری ملت خود ابايی نداريم از كه آژانس فعاليت‌های هسته‌ای ما را زير نظر داشته باشد، زيرا ما اطمينان داريم كه كار خلافی نمی‌كنيم.
وی با اشاره به اطمينان نظام به قدرت ملت ايران و بی‌اعتمادی دولت‌های غربی به ملت‌های خود افزود: تحريم‌های اعمال شده عليه ايران، هيچ‌گونه مبنای انسانی، قانونی، عرفی، شرعی و عاطفی ندارد و مذاكره ما نيز از موضع انفعال و ضعف نبوده است و اين امريكاست كه اكنون از هر زمان ديگری ضعيف‌تر است، لذا پايبندی ما به مذاكره نشان می‌دهد كه جمهوری اسلامی ايران بر عقلانيت تكيه كرده و كسی كه متكی بر عقلانيت و برهان است از مذاكره ابايی نداشته و كرامت و اقتدار خود را نشان می دهد.
خطيب جمعه تهران با اظهار تأسف و درخواست دعا از همه برای اتمام فجايعی كه در عراق رخ می‌دهد، گفت: اين انفجارها ادامه دارد اما اين مجامع حقوق بشر، به جای مظلوم، هميشه از ظالم حمايت كرده‌اند و هيچ بيانيه‌ای عليه كسانی كه مرتكب اين سفاكی‌ها و جنايات می‌شوند، صادر نكرده‌اند؛ اين به اين معناست كه بخشی از كارهای بعثی‌های مطرود و تكفيری‌ها با حمايت سرويس‌های جاسوسی و به قصد خسته كردن ملت عراق صورت می‌گيرد، اما اين ملت بايد با الگوگيری از مقاومت ملت ايران بايد به جنگ اين شرارت‌ها بروند.
وی با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بيت‌الله الحرام تصريح كرد: پيام‌های حج رهبری حاوی درس‌هايی برای امت اسلام است كه بن‌بست‌های پيش روی اين امت را می‌گشايد.
حجت‌الاسلام صديقی در توضيح يكی از فرازهای پيام معظم له اظهار كرد: تجربه بيداری اسلامی، آغاز يك حركت رو به پيش بود، اما در اين شرايط، جبهه مقابل با همه ترفندها و تاكتيك‌ها برای سركوبی اين حركت استكبار برانداز از روش‌های فرهنگی و امنيتی استفاده كردند تا امت اسلام را به خود مشغول كنند و اين بيداری خنثی شود.
وی با اشاره به اهميت حفظ وحدت مسلمانان گفت: رهبری و مراجع تقليد هر حركتی كه به ايجاد اختلاف ميان مذاهب مختلف اسلامی منجر شود حرام و صدای شيطانی می‌دانند، زيرا آن را ريشه در توطئه صهيونيسم و استكبار می‌دانند كه قدرت اسلام را بر نمی‌تابند؛ همچنين بعضی آخوندها ملبس به لباس روحانيت هستند و با سلاح تكفير می‌خواهند به اختلافات داخلی دنيای اسلام، دامن زده و برای صهيونيست‌ها حصار امن ايجاد كنند، لذا اين حركات از هر طرف هركس كه باشد مخالف مصالح اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر شناخت دشمن و تاكتيك‌های او اشاره كرد و گفت: دشمن اصلی ما صهيونيست‌ها هستند كه خانه‌های فلسطينی‌ها را تخريب می‌كنند و از هيچج جنايتی خودداری نمی‌كنند، تاكتيك‌های يك چنين دشمنی را بايد شناخت، زير بار آن‌ها نرفت، هجمه‌های آنها را دفع كرد و با فشردن دست برادری، اين كشتی را به ساحل نجات رساند و تحويل امام زمان(عج) داد.
وی خطبه دوم نماز را با تسليت به آيت‌الله حائری شيرازی به مناسبت درگذشت همسرش و نيز انتقاد از تأخيرهايی كه در پروازهای داخلی و خارجی هواپيمايی كشورمان پيش می‌آيد و درخواست از مسئولان برای حل اين مشكل به پايان برد.
اين گزارش حاكی است، حجت الاسلام صديقی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران، با گراميداشت عيد سعيد غدير خم، از واقعه غدير به عنوان استمرار راه انبيا، نقشه راه، چراغ، آفتاب، چشمه جوشان و مائده الهی كه امت را تا قيامت سير می‌كند، نام برد و گفت: غدير، مأموريت خدا، رسالت عظيم پيامبر اكرم(ص)، پايان حقيقت تبليغ نبوی و ارائه الگو و نهادينه كردن رهبری است.
وی در نقل حديثی از امام رضا(ع) گفت: اگر امامت نبود، دين بدون رهبر می ماند؛ اين امامت است كه به مجموعه مسلمين تشكل می دهد و نخ تسبيحی است كه دانه دانه مسلمين با اين رشته، ريسمان و نخ به هم پيوند می خورند و به سوی هدف واحدی حركت می كنند.
خطيب جمعه تهران ادامه داد: امام، مقصد و امت، قصد كننده است و اين مجموعه كه به سوی هدف واحد و قله در حركتند، اگر پيشاپيش آن ها زمامدار و رهبر نباشد، قصد وحركت به سوی مقصد عملی نخواهد شد.
وی تأكيد كرد: كسانی كه در دنيا به دنبال زندگی پاكيزه و بدون فريب می گردند، جز راه امامت، راه ديگری ندارند؛ وقتی رأس هرم معيوب باشد ملت ضعيف و ذليل است اما امام نه تنها آخرت را آباد می‌كند بلكه صلاح دنيا هم در آنست.
حجت‌الاسلام صديقی امامت را سنگر عزت، اساس و شالوده اسلام برشمرد و گفت: اين قصر مجللی كه سايه اش عزت‌آفرين و با اين شالوده و زيربنا استوار می‌شود؛ اسلامِ نامی، بالنده و پيشرو، اساس و زيربنايش امامت است كه ريشه مستحكمی برای درخت كهنی است كه بايد ميوه دهد و شاخه هايش سر به عرش بكشد و در بلندای تاريخ خودش را نشان دهد.
وی با اشاره به اينكه اسلام، دين جهاد، دفاع، اقتصاد و ريشه كن كردن فقر در ابعاد مختلف است، تصريح كرد: اسلام، دين مديريت و زندگی است كه تشكيلات از قبيل فرهنگ نماز، رفع نياز مستمندان، روزه، حج ـ كه برنامه الهی، سياسی و نماد عزت جهان اسلام است ـ دارد و كسانی كه اسلام را منهای اين‌ها می دانند منحرفند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: امام زمان(عج) ما را تنها نمی گذارد چرا كه امام از رعيتش جدايی ندارد و جانِ جان و انيسی است كه مدارا می‌كند و اهل رفاقت پدری است كه عصبی و تنگ‌نظر نيست.
وی افزود: اين نسخه، نسخه‌ای انحصاری است كه در سلطنت و حكومت شورايی وجود ندارد؛ امام مثل برادری است كه در كنار برادر خود قرار می‌گيرد و با مريضی ما مريض می‌شود.
وی در پايان خطبه اول به خبر دادن پيامبر اسلام(ص) از رستگار شدن امام علی(ع) و پيروانش در قيامت اشاره كرد و ماجراهايی از دلبستگی شديد رسول اكرم(ص) به اميرالمؤمنين علی(ع) نقل كرد.
captcha