نخستین یادواره شهدای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
کد خبر: 2614528
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

نخستین یادواره شهدای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

کانون خبرنگاران نبأ/ ساسان حق‌شناس: امام جمعه موقت تهران گفت: در یادواره‌های شهدا با خون شهدا پیمان ببندیم که ارزش‌های اخلاقی، اسلامی را حفظ کرده و در عرصه‌های علمی به فتح‌الفتوح برسیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در نخستین یادواره شهدای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه اظهار داشت: ولایت‌فقیه پرتوی از انوار ولایت امام زمان (عج) است که در جامعه ما تابیده و مسئله ولایت سیاسی نیست و ارتباط با خدا است. ولایت‌فقیه، یک مسئله اخلاقی و عرفانی است و در عین حالی که یک مسئله حکومتی نیز محسوب می‌شود و قبول ولایت یک امر دینی و اسلامی است که خداوند در قرآن کریم هم به پذیرش آن سفارش کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه سال 88 بیان داشت: فتنه از جایی آغاز شد که فتنه‌گران، ولایت‌فقیه را قبول نکردند. ولایت جنبه اخلاقی داشته و سازنده است و روشنفکرانی که خود را فراتر از دیگران می‌دانند زیر خیمه ولایت نرفتند و فتنه به وجود آوردند. دل ما گرم است که مملکت صاحب دارد و در زیر پرچم حضرت مهدی (عج) قرار گرفته‌ایم و ما در طول هشت سال دوران دفاع مقدس هیچ کسی جز امام زمان (عج) از ما حمایت نکرد، این در حالی بود که صدام را تمامی کشورهای شرقی و غربی حمایت می‌کرد.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: شهدا، ولی نعمت ما هستند و باید بدانیم که در زیر پرچم شهدا هستیم و خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند و ایثارگران و آزادگان سند و هویت ملی ما و دینمان هستند.
حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و... اظهار داشت: این موفقیت‌ها به دست عناصری محقق شده است که روحیه بسیجی داشته و اهل نماز شب و توسل به ائمه اطهار(ع) بوده‌اند؛ پیشرفت‌های علمی و صنعتی منهای منعویت و معرفت و اخلاق، نه تنها ارزش نیست بلکه ضد ارزش بوده و زمینه‌های ایجاد فتنه و آشوب و انحراف را در جامعه به وجود می‌آورد.
وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی معجزه‌ای بود که به دست امام خمینی(ره) و با حمایت و پشتوانه ملت و به برکت خون شهیدان تحقق یافت و امروز اساتیدی علمی که در بسیج فعالیت می‌کنند در عرصه‌های مختلف علمی کشور پرچم‌دار شده‌اند و دانشجویان ما نیز در عرصه معنویت خط‌شکن هستند؛ امروز دانشجویان ما بازار معنویت را در کشور پر رونق کرده و با تشکیل اردوهای راهیان‌نور، کاروان زیارت امام حسین(ع) در اربعین و انجام عمره مفرده، علاوه بر کسب علم، معرفت آموخته و بصیرت‌افزایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه امروز دانشجویان دانشگاه‌های ما سر سفره شهدا هستند، گفت: در سایه ولایت‌فقیه گام برمی‌دارند و با احزاب کاری ندارند، در دوران قبل از انقلاب هم احزاب نتوانستند در برابر طاغوت دوام بیاورند و قیام مردم در سایه ولایت و رهبری شکل گرفت و انقلاب نتیجه داد.
امام جمعه موقت تهران در زمینه مسائل روز نیز گفت: مشکلات اقتصادی کشور ما معلول تحریم‌ها نیست بلکه معلول بد عمل کردن برخی از مسئولان ما، اسراف برخی از مردم و عدم توجه به استعدادهای نسل جوان ما است؛ امروز دنیا با ما جنگ اقتصادی دارد، باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و خودمان را بسازیم و باید بر نیروها و توانمندی‌های داخلی تکیه کرده و قدرت خودمان را باور کنیم و بدانیم، امروز اگر مسئولین به مسائل کشاورزی و دارویی (بهداشت و درمان) به عنوان اساسی‌ترین مسائل و مشکلات کشور توجه کنند، بسیاری از مشکلات کشور از بین خواهد رفت.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: پس از اتمام جنگ نظامی، اکنون کشور ما در دو جبهه و جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی در حال مبارزه است و مقابله با این حملات، ریشه در دانشگاه‌ها دارد، لذا دانشگاه‌ها باید محیطی اخلاقی و توحیدی باشند. امرا و علما اگر اصلاح شوند، کشور اصلاح می‌شود، مذاکرات اخیر با دشمن صلح نیست، استعمار است، آمریکا چه طلبی از ما دارد تا بخواهیم با او مذاکره کنیم، ما حق مسلم خود را می‌خواهیم و هرگز کوتاه نمی‌آییم.
یادآور می‌شود، در نخستین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد، سردار عسکری مسئول حفظ آثار دفاع مقدس نیز خاطراتی را از دوران دفاع مقدس بیان کرد.
بنابر این گزارش، در این همایش معنوی، حجت‌الاسلام نوروزی‌، امام جمعه شهرستان اسلامشهر، فرماندار، فرمانده سپاه سید الشهدا (ع) شهرستان، اعضای شورای شهر، ریاست، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مسئولین ارگانها و نهادهای اجرایی شهرستان اسلامشهر حضور داشتند، از خانواده و فرزندان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تجلیل به عمل آمد.

captcha