مؤسسات برتر آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد معرفی شدند/ عوامل کسب عنوان برتر
کد خبر: 2616852
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

مؤسسات برتر آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد معرفی شدند/ عوامل کسب عنوان برتر

گروه فعالیت‌های قرآنی: موفق‌ترین موسسات قرآنی کشور در دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که مهرماه سال جاری برگزار شد، معرفی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به معرفی مؤسسات قرآنی برتر در آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد عواملی که باعث شده تا این مؤسسات به عنوان مؤسسات برتر معرفی شوند، گفت: مجوزی که مؤسسات قرآنی تحت پوشش وزارت ارشاد می‌گیرند، براساس نوع فعالیت‌ آنها است که برخی از آنها تنها در بحث آموزشی فعالیت ‌می‌کنند و برخی دیگر نیز در حوزه‌هایی همچون تبلیغ و ترویج و ... فعالیت دارند.

مؤسساتی که جامع فعالیت‌های آموزشی را داشته باشند موفق‌ترند
وی با بیان اینکه مؤسساتی در آزمون موفق هستند که جامع فعالیت‌های آموزشی را داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه در بحث آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد 16 رشته امتحانی در نظر گرفته شده است، مؤسسات بسته به نوع فعالیت خودشان در هر 16 رشته شرکت‌کننده داشته‌اند، بنابر این مؤسساتی که در همه رشته‌ها شرکت‌کننده داشته باشند، هم درصد مشارکت‌شان بالا می‌رود و هم اینکه تعداد قبولی‌های آنها در آزمون بالا خواهد بود.
مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه درصد اعتبارات مؤسساتی که درصد مشارکت و قبولی‌های بالایی داشته باشند، افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بنابر این اینکه مؤسسه‌ای تعداد زیادی قبولی داشته باشد به میزان فعالیت آن مؤسسه در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف بستگی دارد.

مؤسسات معرفی شده، تنها در حیطه آموزشی فعال هستند
پروانه در پاسخ به این سؤال که مؤسساتی که به عنوان مؤسسات برتر معرفی شد‌‌ه‌اند نوع فعالیت‌شان تنها در حیطه آموزش است یا خیر، اظهار کرد: این مؤسسات تنها در حیطه آموزش قرآن فعالیت دارند، چرا که مؤسساتی در آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد موفق هستند که حضوری فعال داشته باشند و مؤسسات با رویکرد آموزشی بیشترین حضور را در آزمون دارند.

مؤسسات برتر بدون سهیمه استانی معرفی شده‌اند
وی خاطرنشان کرد:  همه مؤسساتی که در آزمون شرکت می‌کنند آزاد هستند و تحت پوشش هیچ سهمیه‌ای از قبیل سهمیه استانی و ... نیستند، تنها برای بحث آزمون از ادارات کل خواسته‌ایم تا یک مؤسسه را معرفی کنند، اینکه از یک استان چند مؤسسه حائز رتبه برتر شده‌اند و از برخی استان‌های دیگر تنها یک موسسه معرفی شده است به این دلیل است که تعداد مؤسسات حاضر در این استان‌ها بیشتر بوده است و یا اینکه آن استان برنامه‌های آموزشی جامع‌تری برای مؤسسات در سطح استان داشته‌اند.
مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: در بحث آزمون همه مؤسسات آزاد هستند و این رده‌بندی براساس سهمیه‌های استانی اعلام نشده است.

معرفی موسسات برتر

براساس این گزارش موفق‌ترین مؤسسات قرآنی کشور در دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهرماه برگزار شد، به شرح زیر است؛
براساس این گزارش از استان اردبیل، دارالقرآن الکریم اردبیل و نسیم وحی خلخال به عنوان مؤسسات برتر انتخاب شده‌اند، از استان اصفهان نیز موسسات قرآنی مهد دین و دانش، مکتب القرآن بادرود، جامعه القرآن اصفهان، ثامن الائمه(ع) اصفهان، حافظان وحی کاشان، امیرالمومنین(ع) کاشان و جامعه‌القرآن خمینی‌شهر به عنوان مؤسسات برتر معرفی شدند.
از استان ایلام نیز مؤسسه جامعةالقرآن دهلران به عنوان موسسه برتر انتخاب شد، از استان آذربایجان‌شرقی مؤسسه مهد قرآن و عترت تبریز و از استان آذربایجان غربی نیز موسسه امام شافعی سردشت و جامعه القرآن ارومیه به عنوان مؤسسات برتر شناخته شدند.
در استان تهران نیز مؤسسات امام رضا(ع) تهران و جامعه القرآن تهران موسسه برتر معرفی شدند. همچنین از استان چهارمحال و بختیاری موسسه نور شهرکرد این عنوان را به دست آورد. از استان خراسان جنوبی نیز جامعه القرآن سرایان به عنوان موسسه برتر انتخاب شد.
از استان خوزستان نیز موسسات نورالانوار شادگان، قدر و حضرت مریم(س) دزفول به عنوان مؤسسه برتر معرفی شدند.
در استان زنجان نیز جامعه القرآن الکریم زنجان و از استان سمنان هم جامعه‌القرآن شاهرود موفق به کسب عنوان مؤسسه قرآنی برتر در دوازدهمین دروه آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد شدند.
از استان فارس نیز مؤسسه امام علی(ع) جهرم، از استان قزوین موسسه مهد قرآن نورالهدی و از استان قم شیفتگان وحی به عناوین مؤسسات تبرتر معرفی شدند. از استان کرمان نیز جامعه‌القرآن (خردسالان) و فجر رفسنجان به عنوان مؤسسه برتر انتخاب شد.
از استان لرستان نیز دو مؤسسه جامعه‌القرآن ازنا و طاها دلفان به عنوان مؤسسات برتر معرفی شدند. از استان مازندران نیز مؤسسه قرآنی نورین مازندران حائز این رتبه شد و جامعه القرآن خردسالان همدان از استان همدان نیز موفق به کسب عنوان مؤسسه برتر شد. از استان یزد نیز دو مؤسسه حمزه علی میبد و حضرت زهرا(س) حاجی‌آباد زرین به عنوان مؤسسات برتر دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد معرفی شدند.

captcha