ظهور نهضت‌های اجتماعی «بازگشت به معنویت» در دنیا
کد خبر: 2621718
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
مدیرحوزه‌های علمیه مازندران عنوان کرد:

ظهور نهضت‌های اجتماعی «بازگشت به معنویت» در دنیا

گروه سیاسی: مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به تلاش‌های غرب در ایجاد فاصله در مدارس دینی و دانشگاه گفت: خوشبختانه امروز در دنیا شاهد آن هستیم که با وجود تلاش‌های ضد دینی، نهضت‌های اجتماعی «بازگشت به معنویت» ظهور کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ماندران، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیرحوزه‌های علمیه مازندران امروز 26 آذرماه 93 در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مفتح  و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی ساری برگزار شد، گفت:  انقلاب اسلامی ما یک انقلاب اقتصادی، سیاسی و مذهبی صرف نبود بلکه یک انقلاب فرهنگی بود و امام خمینی (ره) همه فرهنگ‌ها را تحت تاثیر ارزش‌های اسلامی قرار داد.

وی افزود: برخی تصور می‌کند که حوزه تنها نماینده دین و دانشگاه تنها نماینده علم در دنیا است چنان صحیح نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو بال مسئولیت در تقسیم کار است، اظهار کرد: در گذشته به علت گسترده نبودن علوم دانشمندانی ظهور می کردند که جامع اکثر علوم بودند و شخصیتی همچون بوعلی سینا نمونه ای از این دانشمندان بود.

وی افزود: در قرن نوزدهم به بعد 10 نهضت علمی و اجتماعی در دنیا بوجود آمد که نتیجه همه آنها در راستای جدا کردن دین از حیات بشری بود.

طاهری با اشاره به تلاش های غرب در ایجاد فاصله در مدارس دینی و دانشگاه گفت: خوشبختانه امروز در دنیا شاهد آن هستیم که با وجود تلاش‌های ضد دینی،"نهضت های  اجتماعی بازگشت به معنویت" ظهور کرده است.

وی افزود: امام(ره) با ارایه نظریه وحدت حوزه و دانشگاه خواست که جلوی هجمه غربی‌ها در دانشگاه گرفته شود و این مهم را با تقسیم مسئولیت علم و دینی هر یک از آن علوم را به متخصصان اهلش سپرد.

captcha