وجود رانت‌خواری و فساد اداری در کشور اسلامی نگران‌کننده است
کد خبر: 2623031
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
آیت‌الله مجتهد شبستری:

وجود رانت‌خواری و فساد اداری در کشور اسلامی نگران‌کننده است

گروه اجتماعی: امام جمعه تبریز با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، اظهار کرد: طبق فرمایشات معظم له، وجود رانت‌خواری و فساد اداری در کشور اسلامی نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، 28 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به نامه رهبر معظم انقلاب درخصوص برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در این نامه معظم له به‌طور صریح فرموده‌اند: « نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، اما این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای کند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون سمینار، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

امام جمعه تبریز ادامه داد: وجود مسائلی همچون رانت‌خواری و فساد اداری در کشور اسلامی بسیار تأسف‌بار و نگران‌کننده است؛ لذا خواسته ملت ایران از مسئولان کشور این است که با تمامی مفاسد اعم از اقتصادی، فرهنگی، اداری و اخلاقی به طور قاطعانه و با صلابت برخورد کنند.

وی همچنین مراسم اربعین حسینی امسال در کربلای معلی را بی‌نظیرترین اجتماع سیاسی ـ عبادی دانست و اظهار کرد: 20 میلیون عاشق و دلداده امام حسین(ع) با شعار «هیهات مناالذله» اتحاد جهان اسلام را به نظام سلطه نشان داد و انان را با این اجتماع عظیم و متحد مبهوت ساخت.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه سنت حسنه وقف انسان محکوم به فنا را در این جهان هم ماندگار می‌کند، تأکید کرد: واقف، خودخواهی را کنار گذاشته و از این دنیا منقطع شده و اموال خود را در راه خدا وقف می‌کند.

وی از راه‌اندازی و فعالیت سامانه جامع موقوفات استان خبر داد و افزود: برای تثبیت موقوفات استان و حفظ میراث وقف اقدام به راه‌اندازی این سامانه شد که به حول و قوه الهی علاوه بر موقوفات سال‌های پیش، در سال‌جاری بیش از 70 وقف جدید در این سامانه ثبت شده است.

این مقام مسئول استانی با اشاره به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برای مسابقات سراسری قرآن کریم، خاطرنشان کرد: رواج فرهنگ قرآنی درجامعه و رسیدن به رشد فرهنگی مستلزم صرف هزینه و به‌عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در راه اعتلای فرهنگ قرآنی درجامعه است.

captcha