خاطرات جانبازان قطع نخاعی گچساران تدوین و منتشر می‌شود
کد خبر: 2670710
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

خاطرات جانبازان قطع نخاعی گچساران تدوین و منتشر می‌شود

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری و انتشار خاطرات جانبازان قطع نخاعی در این شهرستان خبر داد.

امین کمالوندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در نظر دارد خاطرات تعدادی از جانبازان قطع نخاعی شهرستان را جمع‌آوری و منتشر کند.
وی با بیان اینکه خاطرات این جانبازان قطع نخاعی در قالب‌های هنری نمایش‌نامه، قصه و خاطره جمع‌آوری و منتشر می‌شود، اظهار کرد: جمع‌آوری خاطرات این جانبازان قطع نخاعی از طریق مصاحبه‌های میدانی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خویش از میزبانی استان برای برگزاری جشنواره ملی آئین‌های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی برای چهارمین سال متوالی خبر داد و افزود: قاطعانه می‌توان گفت این جشنواره، پرمخاطب‌ترین جشنواره امام رضا(ع) است.
کمالوندی با بیان این‌که فراخوان جشنواره و شرایط شرکت در این جشنواره ملی بر روی سایت اداره کل ارشاد استان و سایت نمایندگی بنیاد«www.kb.shamstoos.ir» قابل رؤیت است، اضافه کرد: این جشنواره به باورها و رسم و رسوماتی که اقوام مختلف ایران برای زیارت امام رضا(ع) دارند، می‌پردازد.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی برای نسل‌هایی که کمتر با چاوشی خوانی، نقالی، نقل مذهبی و پرده خوانی ارتباط داشته‌اند، ارتباط برقرار می‌کند، بیان کرد: هرچند در این زمینه‌ها رسانه ملی برنامه‌هایی دارد اما مردم از نزدیک با این آداب و رسوم آشنا می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این جشنواره در وقت گردشگری استان یعنی شهریور ماه آینده در پارک‌ها و فضاهای گردشگری برگزار می‌شود، ادامه داد: مخاطبان این جشنواره فقط مردم این استان نیستند؛ بلکه مردم سایر استان‌ها نیز که به عنوان گردشگر میهمان‌اند، این نمایش‌ها را تماشا می‌کنند.

captcha