از حضور ایکنا در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی تا اعلام موج انزجار نسبت به ساحت پیامبر(ص)
کد خبر: 2735600
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
نگاهی به رویدادهای استان مرکزی در هفته جاری/

از حضور ایکنا در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی تا اعلام موج انزجار نسبت به ساحت پیامبر(ص)

گروه اجتماعی: برگزاری یادواره شهدای کارمند، ضرورت حضور ایکنا در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، اعلام انزجار نسبت به ساحت نبی‌مکرم اسلام(ص) و ... از جمله مهم‌ترین رویدادهای استان مرکزی در هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهم‌ترین رویدادهای خبری استان مرکزی در هفته جاری بدین شرح است:

لزوم آموزش تخصصی رشته‌های اذان و ابتهال در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی

محمدی بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی اذان و ابتهال ویژه متسابقان در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر آموزش تخصصی رشته‌های اذان و ابتهال در دستور کار هیچ سازمانی نیست.

حسین محمدی، داور مسابقات قرآنی در ارزیابی سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن اوقاف و متسابقان، گفت: سطح مسابقات امسال از لحاظ کیفی هم از بعد اجرا و هم از بعد متسابقان مطلوب و رضایت‌بخش بود.

فروش ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق وقفی در سطح کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: امسال مجوز فروش ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق وقفی با هدف احداث بیمارستان‌های تخصصی سرطان در سطح کشور از مجلس اخذ شده است.

حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه مسئله سلامت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای روز جامعه است، گفت: اوراق وقف ابزاری جدید در راستای توسعه وقف جمعی و خدمت به سلامت جامعه است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف توسعه و گسترش بیمارستان‌های تخصصی سرطان و خدمت به سلامت جامعه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه اوراق وقف زمینه فرهنگ‌سازی وقف جمعی و گروهی را فراهم خواهد کرد، افزود: امروزه برخی از افراد تصور می‌کنند که وقف فقط مختص به افراد ثروتمند و متمکن است؛ در حالی که باید گفت دایره وقف بسیار گسترده است و هر فردی با هر توان و بضاعت مالی نیز می‌تواند واقف باشد.

یادواره «شهدای کارمند» در اراک برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اراک از برگزاری یادواره شهدای کارمند با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران خبر داد.

قاسم فراهانی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اراک  گفت: یکی از مهمترین علل و نیاز به برگزاری یادواره شهدا قدرشناسی از رشادت‌های شهیدان، خانواده معظم آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهلت شرکت در جشنواره «رسانه، نظم و امنیت» در استان مرکزی تمدید شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از تمدیدی مهلت شرکت در جشنواره رسانه، نظم و امنیت تا ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری در استان خبر داد.

سرهنگ سیداحمد خسروی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، گفت: با توجه به بازتاب مطلوب جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی که سال گذشته در سطح ملی برگزار شد، فرماندهی انتظامی استان در نظر دارد به‌منظور افزایش روزافزون احساس امنیت اجتماعی در سال جاری در چارچوب ماموریت‌ها و وظایف اجتماعی خویش، جشنواره‌ای با عنوان رسانه و نظم و امنیت عمومی با همراهی و همکاری اصحاب رسانه و فرهیختگان حوزه قلم و اندیشه در سطح استانی برگزار نماید.


‌حضور طلاب خوش‌ذوق نقش مهمی در ترویج فریضه نماز دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور حضور طلاب جوان و با‌ذوق را مؤثر در ترویج فرهنگ نماز بین نوجوانان و جوانان عنوان و با ابراز تأسف از کمرنگ بودن توجهات به مقوله نماز، گفت: امید است با عنایت به این مهم ترویج فرهنگ نماز از رشد بهتری برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش نماز، تعلیم و تربیت که با حضور جمعی از فعالان حوزه آموزش و پرورش استان مرکزی در کانون فرهنگی - تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: با توجه آیات نورانی قرآن کریم، حضرت بارتعالی اولین معلم است و به‌واسطه این مهم شغل معلمی از توجه و جایگاه خاصی برخوردارست.

وی ریشه و اساس تمامی خیرات و شریات را در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت صحیح عنوان کرد و افزود: بدون شک اگر این نهاد در ارائه خدمات بهینه و مثمرثمر از دقت نظر کافی برخوردار باشد می‌تواند در رشد و پویایی جوامع تأثیرگذار باشد.


ضرورت حضور نخبگان قرآنی در اتاق فکر ایکنا/ موضوعات خبری با نیازهای اعتقادی مردم همراه باشد

کمانکش حضور نخبگان و فرهیختگان قرآنی در اتاق فکر ایکنا را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: بدون تردید حضور اساتید قرآنی و بهره‌گیری معلومات و نظرات در این اتاق می‌تواند در رشد و بالندگی هرچه بیشتر این خبرگزاری تأثیرگذار باشد.

حمید کمانکش، قائم مقام دانشکده علوم قرآنی خمین در رابطه با ضرورت تشکیل اتاق فکر ایکنا، گفت: تشکیل اتاق فکر در خبرگزاری ایکنا می‌تواند هسته اصلی و پشتیبانی نوع فعالیت این خبرگزاری را در مورد موضوع و روش کار این تشکیل دهد.

تشکیل ۲۴ کمیته ستاد دهه فجر در استان مرکزی

رئیس ستاد دهه فجر استان مرکزی از تشکیل ۱۲ ستاد شهرستانی و ۲۴ کمیته ستاد دهه فجر در سراسر استان خبر داد.

حجت الاسلام هاشمی، رئیس ستاد دهه فجر استان مرکزی گفت: 12 ستاد شهرستانی و کمیته‌های 24 گانه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی استان امسال با خلاقیت‌های ویژه تلاش مضاعفی را برای افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها صورت داده‌اند.

خبرگزاری ایکنا بازوی توانمند شورای توسعه فرهنگ قرآنی باشد

باتوجه به اینکه نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ بسیار حائز اهمیت است؛ ازاین رو می‌توان انتظار داشت خبرگزاری ایکنا در راستای رسالت خطیر فرهنگی به‌عنوان بازوان توانمند در کنار شورا و در راستای توسعه فرهنگ قرآن خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

سعید ملکی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی در راستای اقدامات و برنامه‌های این شورا هدف از برگزاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی را ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی منسجم در راستای اجرای فعالیت‌های قرآنی و همچنین تقویت فرهنگ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.


نیازمند اعتلای سینمای قرآنی هستیم/ ضرورت آشنایی کارگردانان با مسائل دینی و قرآنی

بیرقی با تأکید بر اینکه نیازمند اعتلای سینمای قرآنی هستیم،افزود: بدین‌معنا که باید کارگردانی را تربیت کنیم که از روحیه دینی و مذهبی برخوردار باشند و در حین تحصیلات در حوزه سینما مسائل دینی و قرآنی را نیز آموزش ببیند.

محمدرحیم بیرقی، مدیرکل قرآن و عترت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: در حال حاضر روند فعالیت‌ها در حوزه سینمای قرآنی بسیار کمرنگ است؛ لیکن در خصوص این بحث نقد جدی وجود دارد.


دشمن از مبانی ناب قرآن هراس دارد/ هتک حرمت به پیامبر(ص)؛ توطئه‌ جریانات انحرافی

حجت‌الاسلام حسینی‌پور بااشاره به اینکه دشمن از رویارویی جوامع بشری با اسلام و آشنایی با مبانی ناب قرآن هراس دارد، افزود: هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر رحمت از سوی جریانات انحرافی و موهن اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در پی هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از استان مرکزی، با ابراز تأسف از بروز چنین رخدادهای اسفباری، گفت: بروز و ظهور جریانات انحرافی و موهن از دیرباز آغاز و قطعا‍ً تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد.


اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) سناریوی صهیونیسم جهت اسلام‌ستیزی است

خطیب جمعه اراک اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر رحمت را سناریوی صهیونیستی جهت اسلام‌هراسی و جلوگیری از گسترش اسلام در اروپا عنوان کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه اراک، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر رحمت را مخالف آزادی بیان و محکوم اعلام کرد.

وی، حوادث اخیر فرانسه را سناریوی صهیونیستی جهت اسلام هراسی، جلوگیری از گسترش اسلام در اروپا و جلوگیری از مهاجرت معکوس یهودیان به این قاره عنوان کرد.

captcha