منطقه آزاد ماکو؛ میزبان هفتمین دوره مسابقات قرآنی مناطق آزاد کشور ‌
کد خبر: 2765549
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

منطقه آزاد ماکو؛ میزبان هفتمین دوره مسابقات قرآنی مناطق آزاد کشور ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از میزبانی این منطقه برای هفتمین دوره مسابقات قرآنی مناطق آزاد کشور خبر داد.

جواد اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد‌: ‌هدف از برگزاری این مسابقات را  تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و شناسایی و معرفی استعداد‌های برجسته قرآنی دانست.

وی افزود: انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت در همه عرصه‌ها نیازمند برگزاری مسابقات، نشست‌ها و محفل‌های انس با قرآن کریم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو  ادامه داد: در این راستا هفتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه مناطق آزاد کشور را در اوایل سال ۹۴ به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار می‌کنیم که در این دوره قاریان قرآن کریم در رشته‌های قرائت، تفسیر و مفاهیم، حفظ و اذان در دو گروه بانوان وآقایان به رقابت می‌پردازند.

اسماعیل‌زاده از برگزاری مسابقات قرآن‌کریم ویژه منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط خبر داد و افزود: در راستای اشاعه و تعمیق قرآن‌ کریم و گسترش فعالیت‌های قرآنی مسابقات قرائت قرآن کریم ویژه منطقه آزاد ماکو در دهه فجر به میزبانی شهرستان شوط برگزار می‌شود و در این دوره قاریان شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت حضور می‌یابند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان بیان کرد: برای ساماندهی و انسجام کلاس‌های قرآنی و تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری کلاس‌های آموزش قرائت و تجوید قرآن در مساجد وحسینیه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس و نیز شناسایی نخبگان قرآنی در شهرستان 10 مصوبه به تصویب رسیده است.

captcha