کد خبر: 2790517
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
صبح امروز انجام شد؛

آغاز کلاس‌های تربیت مربی روخوانی پیش‌دبستانی قرآن در جامعةالقرآن تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مرحله دوم کلاس‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی پیش‌دبستانی قرآن از صبح امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ بیت(ع) استان تهران آغاز شد.

منیر روحی، مسئول جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ بیت(ع) شعبه رسالت بانوان بزرگسال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب بیان کرد: مرحله دوم کلاس‌های تربیت‌ مربی روخوانی و روان‌خوانی پیش‌دبستانی قرآن در جامعةالقرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) استان تهران، صبح امروز، 11 بهمن‌ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره طی آزمون و مصاحبه‌ای که هفته گذشته از مراجعه‌کنندگان به مرکز جامعةالقرآن الکریم واهل‌ بیت(ع) استان تهران به عمل آمد، موفق به حضور شدند.

روحی با اشاره به اینکه حدود 83 نفر از بانوان در دوره شرکت دارند، بیان کرد: کلاس‌های این دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی پیش‌دبستانی قرآن با همکاری بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) از 11 تا 15 بهمن‌ماه در مرکز تخصصی قرائت استان تهران در حال برپایی است.

وی عنوان کرد: این دوره با مربیگری سمیه سیکانی در رشته فنون و مهارت روش تدریس، حسن اشرفی در رشته تجوید، انسیه کاشانی و فاطمه دارابی در رشته روخوانی و روان‌خوانی خردسال و فاطمه حسینی در رشته روانشناس کودک همراه است.

17 بهمن‌؛ برگزاری آزمون پایانی تربیت‌مربی روخوانی پیش‌دبستانی قرآن

مسئول جامعةالقرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) شعبه رسالت بانوان بزرگسال تأکید کرد: آزمون پایانی دوره فوق نیز جمعه، 17 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند یک دوره کارورزی و یک دوره تدریس عملی خواهند داشت و پس از طی مراحل فوق مدرک مربیگری دریافت می‌کنند.

روحی با اشاره به اینکه مراسم این دوره صبح امروز از ساعت 8 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس قدسیه طباطبایی، مدیرکل جامعةالقرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) استان تهران به سخنرانی پرداخت.

وی گزارشی درباره نحوه و چگونگی مشخصات دوره ارائه و سپس به دو تکنیک و عنصر مهم خصوصیات معلم قرآن اشاره کرد و گفت: به منظور اینکه فرآینده آموزش اتفاق بیفتد و اثرگذار باشد، لازم است در ابتدا معلم قرآن ایمان و اعتقاد باطنی قرآن به کار معلمی داشته باشد.

طباطبایی ادامه داد: معلم باید از روان‌شناسی کودک و نحوه برخورد و رشد و تکامل کودک دانش کامل و کافی داشته باشد و مربی باید با کودک رابطه عاطفی برقرار کند و او را دوست داشته باشد که اگر این مهم انجام نشود آموزش تحقق پیدا نخواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جامعةالقرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) استان تهران مراجعه کنند.

captcha