شکل‌‌گیری انقلاب ‌اسلامی از ‌برکات هجرت حضرت معصومه(س) به ایران بود
کد خبر: 2791583
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴

شکل‌‌گیری انقلاب ‌اسلامی از ‌برکات هجرت حضرت معصومه(س) به ایران بود

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) را احیاگر دانست و گفت: تأسیس حوزه علیمه قم و شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران از ثمرات و برکات این هجرت بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، 11 بهمن در سومین همایش کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س‌)، بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی در ایران اتفاق نمی‌افتاد، امروز از دین در دنیا خبری نبود.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، حقیقت دین را در جهان احیا‌ و برای اسلام، عزت و اقتدار به همراه آورد.
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: تعظیم شعائر، افزوده شدن به معرفت عمومی و ترویج آوازه اهل بیت عصمت و طهارت(ع‌) از نتایج برگزاری همایش کریمه اهل بیت(س‌) در این منطقه مرزی است.
وی ادامه داد: برگزاری این همایش در زمانی‌که دست‌های پلید انگلیس، آمریکا و صهیونیست، با به‌وجود آوردن فرقه ضاله وهابیت، به‌دنبال دور کردن مردم از اهل بیت(ع‌) هستند، دارای جایگاه ویژه‌ای است.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ر‌ه) با بیان اینکه مودت، اشتداد محبت است، عنوان کرد: ما درست ‌مقابل آنها، اهل مودت هستیم.
وی افزود: مودت به معنی عشق، بیقراری و دلدادگی است و خداوند در قرآن نسبت به مودت اهل بیت(ع‌) تأکید فرموده‌اند.
حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: وهابیت، زانو زدن ‌برابر ملکه کافر و فاجر انگلیس و بوسیدن دست او را شرک نمی‌داند، اما ایستادن ‌ مقابل قبر شهید کربلا و گریه بر مظلومیت آن حضرت را شرک می‌داند.
وی با بیان اینکه زیارت اختصاص به شیعه ندارد و امری فطری است و در سیره اهل بیت(ع‌) نیز وجود دارد، گفت: پیروان مذاهب اربعه اهل سنت در کشور مصر نیز به زیارت نفیسه خاتون می‌روند و در بسیاری از کشورهایی که حتی دین ندارند برای سرباز گمنام خود بنای یادبود درست می‌کنند.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: وهابیت از اسلام ناب محمدی بویی نبرده است و تفکرات شوم آن، تزریقات کفر انگلیس و آمریکاست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س)، گفت: کریمه اهل بیت(س‌) دارای علم لدنی بودند.
وی یادآور شد، گروهی از ایران برای گرفتن پاسخ برخی از سؤالات علمی و فقهی خدمت امام هفتم رفتند اما حضرت منزل تشریف نداشتند و حضرت فاطمه معصومه(س‌) به تمامی پرشش‌ها پاسخ دادند.
حجت‌الاسلام صدیقی صدیقی‌ دختر، خواهر و عمه امام معصوم بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه(س) برشمرد و اظهار کرد: پس از حضرت ابوالفضل(ع‌)، حضرت معصومه(س‌) دومین امامزاده‌ای است که زیارتنامه‌اش را امام معصوم بیان فرموده است.
وی افزود: قبر مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، از نظر احیا دل‌ها، کار حضرت مسیح را می‌کند.
این استاد اخلاق حوزه‌ مسلمان شدن دختر تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در قم را نمونه کوچکی از آثار و برکات احیاگری حرم حضرت معصومه(س‌) دانست و گفت: این بانوی تازه مسلمان پس از ورود به شهر مقدس قم و دیدن بارگاه و حرم مطهر پی برد که حقوق بشر واقعی و ارزش برای زن قائل شدن در غرب دروغی بیش نیست و این اسلام است که حقوق بشر واقعی در آن رعایت می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، دهه فجر را حرکت عالم شمول و موجب لرزش پایه‌های ظلمت کاخ‌های استبداد و استکبار معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی از ثمرات هجرت حضرت معصومه(س‌) است که به ملت ما اعتبار و آبرو داد.
صدیقی به مقایسه شرایط قبل و بعد انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و افزود: قبل از انقلاب، دین آنقدر رنگ باخته بود که تاریخ دو هزار و 500 ساله سلطنتی را جایگزین تاریخ هجرت پیامبر اسلام(ص) کردند.
وی ادامه داد: تمامی احکام اسلام را زیر پا له کردند به گونه‌ای که در تهران یک میلیون نفر جمعیتی آن روز، بیش از چهار هزار شراب‌فروشی به دولت مالیات می‌داد و از همان پول، حقوق کارمندان پرداخت می‌شد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مساجد دانشگاه‌ها در وقت نماز تعطیل بودند و نماز خواندن در محیط دانشگاهی بیانگر امل بودن فرد بود.
وی با بیان اینکه اگرچه هنوز هم تا حدودی از دانشگاه‌ها گله مندیم، بیان کرد: امروز در هنگام نماز مساجد دانشگاه‌ها مملو از جمعیت اعم از دانشجو و استاد است.

حجت‌الاسلام صدیقی ‌گفت: بومی کردن دانش هسته‌ای، پیشرفت در سلول‌های بنیادین، فناوری هسته‌ای، هوافضا و ... با تکیه بر توان و دانش داخلی به دست آمده است.
وی تصریح کرد: اگر دولت مردم را به حاشیه نبرد و مطیع رهبری و حافط خون شهدای هسته ای باشد، این انقلاب ما را به اوج قله های موفقیت در بخش های مختلف می رساند.
امام جمعه موقت تهران در پایان از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان فرماندهان و سنگرنشینان جنگ نرم نام برد و گفت: به جهت برگزاری برنامه هایی با هدف اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع)، قلب امام زمان(عج) از شما راضی است.

captcha