انعکاس فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز افزایش انس با کلام وحی بین مخاطبان است
کد خبر: 2882541
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی:

انعکاس فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز افزایش انس با کلام وحی بین مخاطبان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قربانی‌جم با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و انعکاس فعالیت‌های قرآنی زمینه افزایش آگاهی و انس با قرآن را بین مخاطبان فراهم می‌کند، افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توجه به فرهنگ به‌ویژه فرهنگ قرآنی و ترویج این مهم به‌عنوان یک ضرورت مطرح است.

حمید قربانی‌جم، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به نقش صدا و سیما در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج فرهنگ قرآنی را اولویت برنامه‌های صدا و سیمای استان برشمرد.

وی گفت: تاکنون اقدامات و برنامه‌های متنوع و مثبتی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی ‌بین مخاطبان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان از شبکه آفتاب استان تولید و پخش شده و فضاسازی مطلوبی در صدا و سیمای استان نسبت به این فرهنگ صورت گرفته است.

قربانی‌جم با اشاره به رویکرد دینی و مذهبی برنامه‌های صدا و سیمای استان، بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال همچون سنوات گذشته برنامه‌های مطلوبی با رویکرد دینی، مذهبی و قرآنی در شبکه آفتاب استان اعم از صدا و سیما تولید و پخش شد و همچنین نشست‌های مختلف قرآنی نیز با محوریت معرفی فعالان این عرصه به صورت زنده به روی آنتن رفت.

مدیرکل صدا و سیمای استان‌ اظهار کرد: امسال حضور حافظان و قاریان قرآنی استانی در قالب برنامه‌های مختلف در صدا و سیمای استان بسیار چشمگیر بود و هم به لحاظ معرفی و ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی اقدامات خوبی صورت گرفت که پیش‌بینی شده در سال آینده این حرکت به لحاظ کمی و کیفی گسترده‌تر ادامه داشته باشد.

قربانی‌جم گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صدا و سیمای استان در سال آینده بسیار پررنگ‌ و کیفی‌تر از گذشته درعرصه قرآن و فعالیت‌های قرآنی ورود پیدا خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان در پایان با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی و انعکاس فعالیت‌های قرآنی زمینه افزایش آگاهی و انس با قرآن را در بین مخاطبان فراهم می‌کند، اظهار کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توجه به فرهنگ به‌ویژه فرهنگ قرآنی و ترویج این مهم به‌عنوان یک ضرورت مطرح است و با توجه به اینکه صدا و سیما همه جا جهت دهنده و موج آفرین است قطعاً می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

captcha