مشارکت کشورمان در ۱۵۰ پروژه عتبات‌عالیات/ حسینیه عقیله بنی‌هاشم(ع) به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
کد خبر: 2890513
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
مرادی عنوان کرد:

مشارکت کشورمان در ۱۵۰ پروژه عتبات‌عالیات/ حسینیه عقیله بنی‌هاشم(ع) به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و امور روحانیان ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه مردم کشورمان توفیق مشارکت در بیش از ۱۵۰ پروژه در عالیات را دارند، افزود: حسینیه عقیله بنی‌هاشم(ع) از خیمه‌گاه تا حرم حضرت حسین(ع)از جمله طرح‌هایی است که دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدهاشم مرادی، معاون فرهنگی و امور روحانیان ستاد عتبات عالیات استان مرکزی امروز، 5 اسفند در مراسم تجلیل از همسران و مادران جانبازان که در بنیاد شهید استان برگزار شد، گفت: میلاد مبارک و خجسته حضرت زینب(س) از جمله فرصت‌هایی است که می‌توان از مقام شامخ پرستاران به ویژه پرستاران جانبازان تجلیل و تکریم کرد.

وی با بیان این نکته که انقلاب اسلامی ایران از انقلاب و قیام سیدالشهدا(ع) الگوگرفته و در این زمینه از هیچگونه تلاشی کوتاهی نکردند، اظهارکرد: بدون تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی به یمن وجود امامی دانا، هوشیار و با تدبیر و مردم انقلابی و آگاه و بابصیرت به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه به آیه 13 سوره مبارکه «احقاف» که می‌فرماید؛ «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ کسانى که گفتند پروردگار ما خداست ‏سپس ایستادگى کردند بیمى بر آنان نیست و غمگین نخواهند شد» اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) به این آیه شریف تأسی کرده  و در برابر تمامی مشکلات و مطائب کمر خم نکردند.

وی همچنین کلام رهبری که فرمودند؛ جانبازان رهبران جامعه هستند را یادآور شد و گفت: جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس افتخارات بسیاری را برای نظام و اسلام آفریدند و امروز همسران و مادران در کنار آنان رسالت خطیر و طاقت‌فرسای پرستاری را برعهده دارند.

این مقام مسئول در ادامه اظهارکرد: مؤمن واقعی کسی است که به خداوند متعال اعتقاد وافر داتشه باشد و خود را برای جهاد در راه خدا آماده کنند؛ بنابراین انقلاب اسلامی ایران به واسطه وجود امامی دانا و هوشیار و مردمی آگاه و انقلابی به پیروزی رشیده و از همین عامل برای مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

وی بابیان این مطلب که عمل کردن به دستورات نهادینه شده در قرآن و روایت شده توسط ائمه معصومین(ع) انسان را در مسیر سعادت دنیوی و اخروی هدایت می‌کند، اظهارکرد: جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان ومال خویش گذشتند تا دین خدا برای همیشه زنده بماند.

حجت‌الاسلام مرادی در بخش دیگر از سخنان خویش با بیان این مطلب که مردم ایران توفیق مشارکت در بیش از 150 پروژه در عالیات را دارند، اضافه کرد: وضعیت کنونی عراق با سال‌های حاکمیت صدام قابل قیاس نیست و حضور مردم شریف ایران و دیگر جوامع اسلامی در ساخت و ساز حرمین شریفین این تفاوت را ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) را از جمله افتخارات ایرانیان دانست و گفت: این صحن با مساحتی بالغ بر 220 هزار مترمربع یکی از اماکن مقدس و شریف محسوب می‌شود که توسط دستان پرتوان مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در حال ساخت و سازست.

مرادی با بیان این مطلب که ساخت و ساز صحن مطهر حضرت زهرا(س) از پیشرفتی 70 درصدی برخوردار است، گفت: در اربعین حسینی که بیش از 20 میلیون در کربلای معلی حضور داشتند 80هزار زائر در صحن مبارک حضرت زهرا(س) استقرار یافتند.

معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان در پایان با اشاره به این مطلب که حسینیه عقیله بنی‌هاشم از خیمه‌گاه تا حرم حضرت حسین(ع) از جمله طرح‌هایی است که دنبال می‌شود، اظهارکرد: مقدمات اجرایی شدن این طرح انجام شده و امید است به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از 40 مادر و همسران جانبازان استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

captcha