کد خبر: 2918977
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴

آزمون سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن در هرمزگان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری آزمون سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن شهبازی‌سرگزی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان روز گذشته، 11 اسفند در نشست خبری عنوان کرد: آزمون سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم جمعه، 15 اسفند‌ماه جاری در استان هرمزگان برگزار می شود.
وی افزود: این آزمون در 26 پایگاه قرآنی در 9 شهرستان و در 11 رشته حفظ 5، 10، 20، 30 جز، حفظ کل، 150 موضوعی قرآنی، حفظ موضوعی مسافران آسمانی، 300 موضوعی و حفظ جزء های یک، دو و 30 در 26 پایگاه قرآنی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام شهبازی بیان کرد: هفت هزار و 29 قرآن پژوه شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، حاجی‌آباد، بستک، بشاگرد، پارسیان و بندرلنگه در این آزمون شرکت می کنند.
وی عنوان کرد: افزادی که در این آزمون 70 امتیاز کسب کنند، گواهینامه پایان دوره حفظ قرآن را از اوقاف و امور خیریه دریافت خواهند کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظ قرآن در حال اجراست، گفت: چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن در هرمزگان از فروردین‌ماه سال 94 آغاز به کار می‌کند.
وی در ادامه از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در بقاع متبرکه استان هرمزگان خبر داد و بیان کرد: این برنامه از دوم تا ششم فروردین سال آینده در 28 بقعه شاخص برگزار می‌شود.
شهبازی با اشاره به برنامه‌های روز شهادت حضرت فاطمه(س‌)، افزود: زیارت حضرت زهرا، دسته‌روی هیئات مذهبی به سمت امامزاده‌ها و برگزاری مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در امامزاده سید‌مظفر بندرعباس و امامزاده سیدسلطان محمد رودان از شاخص‌ترین برنامه هاست.
وی گفت: مراسم شام غریبان نیز در بقاع متبرکه استان هرمزگان با حضور گسترده دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع‌‌) برگزار خواهد شد.

captcha