کنگره ملی «شهید مهدی باکری» در دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 2924634
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کریمیان خبر داد:

کنگره ملی «شهید مهدی باکری» در دزفول برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه عاشورا از برگزاری کنگره ملی «شهید مهدی باکری» با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید، راویان نور، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه از ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه در شهر دزفول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز، 13 اسفند در نشست خبری ‌به‌مناسبت سالگرد شهدای عملیات‌های بدر و خیبر و شهید مهدی باکری برگزار شد، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا از دو لحاظ اهمیت ویژه‌ای دارد، اول اینکه رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید خاصی داشته و می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و دوم آنکه مکمل جهاد در میدان نبرد، اطلاع‌رسانی آن وقایع و رشادت‌هاست، همانگونه که حضرت زینب(س) این رسالت بزرگ را بعداز واقعه خونین کربلا بردوش کشیدند.

وی در همین راستا از برگزاری کنگره ملی «شهید مهدی باکری» با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید، راویان نور، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه از 18 لغایت 20 اسفندماه در شهر دزفول خبر داد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های این نهاد امسال بیش از 20 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که اولین کاروان اعزامی مختص دانشجویان بوده و تعداد نفراتی که امسال درقالب این کاروان اعزام می‌شوند بالغ بر 5 هزارنفر خواهد بود.

کریمیان با اشاره به برنامه‌های سپاه عاشورا در ایام پایانی سال خاطرنشان کرد: یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر با محوریت بزرگداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری 14 اسفند از ساعت 19 الی 21 در مصلی امام خمینی(ره) تبریز و همزمان در تالار وزارت کشور در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین 21 اسفند یادواره این شهید والامقام از ساعت 10 الی 12 در مسجد جامع تبریز برگزار می‌شود که بعداز این مراسم، پیکر پاک و مطهر 6 تن از شهدای مفقودالاثر که به تازگی تفحص شده‌اند از مقابل این مسجد به شهرستان‌های هریس، سیس و خامنه تشییع می‌شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه کلیه اعزام شوندگان به مناطق عملیاتی باید مجوز اعزام را از سپاه عاشورا دریافت کنند، گفت: خانواده‌هایی که با وسیله نقلیه شخصی نیز به این مناطق سفر می‌کنند می‌توانند از امکانات رفاهی و اسکان و پذیرائی سپاه عاشورا برخوردار شوند.

وی همچنین از اعزام کاروان 313 نفری فرزندان شاهد و ایثارگر به‌‎صورت انفرادی و شخصی برای بازدید از مناطق جنگی که عزیزانشان در آن مناطق به شهادت رسیده‌اند، در اسفندماه سال جاری خبر داد.

captcha