فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه ضروری است
کد خبر: 3126724
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
امام‌جمعه ارومیه:

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه ضروری است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: زکات ویژه اسلام نیست بلکه در ادیان پیشین نیز بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر دیروز، 22 فروردین‌ماه در دیدار مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان و مسئولان زکات کمیته‌های امداد استان که در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: مسئله زکات یکی از پایه‌های اساسی دین اسلام است و این مسئله را در تأکیدات قرآن کریم و روایات پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌شود، مشاهده کرد.

وی افزود: اقامه زکات یکی از ستون‌های دین اسلام است که با اهمیت دادن به مسئله زکات در حقیقت یکی از پایه‌های دین شریعت اسلام را محکم‌تر می‌کنیم.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: در قرآن کریم، در اکثر موارد پرداخت زکات در کنار برپایی نماز آمده‌ است، که بیانگر اهمیت این حکم است.

وی تأکید کرد: زکات ویژه اسلام نیست بلکه در ادیان پیشین نیز بوده‌است، زکات و نماز از مشترکات همه ادیان آسمانی است؛ حضرت عیسی(ع) در گهواره به سخن آمد و گفت «اَوصانی بالصّلوة و الزّکاة»، خداوند مرا به نماز و زکات سفارش نموده‌است؛ حضرت موسی خطاب به بنی‌اسرائیل فرمود «اقیموا الصّلوة و آتوا الزّکاة»، نماز به پا دارید و زکات دهید؛ قرآن درباره حضرت اسماعیل(ع) می‌فرماید «کان یأمر أهله بالصّلوة و الزّکاة»، او خانواده‌اش را به نماز و زکات فرمان می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی افزود: همانطور که نماز نماد ارتباط مخلوق با خداست، پرداخت زکات نیز نماد ارتباط انسان با مخلوقات است.

قریشی با اشاره به فرهنگ‌سازی مسئله زکات افزود: اگر فرهنگ‌سازی شود که مردم مالیات شرعی خود را پرداخت کنند، در این صورت شیرینی آن را در مسائل سیاسی فرهنگی و اخلاقی خودشان خواهند دید.

وی در پایان با اشاره به تأثیر نیت خالص در انجام کارها تأکید کرد: در صورتی که کارهای ما با خلوص و نیت الهی باشد دراین صورت تأثیرگذاری بیشتری در کارهای خودمان خواهیم دید.

captcha