زندان‌های استان مرکزی میزبان مددجویان معتکف است
کد خبر: 3227458
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

زندان‌های استان مرکزی میزبان مددجویان معتکف است

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان مرکزی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در زندان‌های استان خبر داد.

عباس عسگری، مسئول روابط عمومی اداره کل زندان های استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به این مطلب که مراسم معنوی و روحانی اعتکاف می‌تواند در روح و روان انسان عابد و پرهیزگار نفوذ کرده و او را از بند تعلقات دنیایی رهایی بخشد، گفت: این ایام بهترین زمانی است که مددجویان می‌توانند خود را از زنگار گناه دور کرده و برای زندگی با اهداف عالیه آماده کنند.

وی از برگزاری آئین معنوی اعتکاف در تمامی زندان‌های استان خبرداد و افزود: این ماسم پرفضیلت همه ساله برگزار شده و از استقبال قابل توجهی نیز برخوردارست.

عسگری در ادامه گفت: مددجویان با حضور در این مراسم روحانی روح و روان خویش را صیقل داده و زمینه تحول اخلاقی و رفتاری را در وجود خود نهادینه می کنند؛ چراکه تغییرات مشاهده شده توسط مددکاران و کارکنان زندان حاکی از روند تغییرات رفتاری مددجویان است.

وی بابیان اینکه به منظور گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی(ع)، روز پدر سازمان‌ زندان‌های کشور برنامه‌هایی را در قالب طرح و برنامه‌هایی به ادارت سراسر کشور ابلاغ می‌کند، افزود: برگزاری جشن و مولودی‌خوانی این ایام همراه با اجرای تئاتر طنز از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

عسگری همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت شناخت شخصیت و جایگاه حضرت علی(ع) و جایگاه پدر از منظر اسلام را از دیگر برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: این مسابقه به منظور شناسایی هرچه بهتر ابعاد و زوایای زندگی آن حضرت انجام می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان در پایان، اعلام کرد: تجلیل از مددکاران، بهره‌مندی از سخنرانان برجسته استانی به منظور تشریح ابعاد شخصیتی مولی الموحدین(ع) از دیگر برنامه‌های در دستور کارست که اجرایی می‌شود.

captcha