نگاه امام علی(ع) به دنیا چگونه است؟
کد خبر: 3228632
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

نگاه امام علی(ع) به دنیا چگونه است؟

گروه اندیشه:معاون آموزش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با اشاره به این که حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، حریص بودن نسبت به امور دنیوی را نکوهش و مذمت می‎کند، گفت: حضرت علی (ع) همواره تاکید داشتند که دنیا و آخرت باید به صورت توأمان مورد توجه مومنان باشد.

حجت‌الاسلام حبیب ولی‌خانی، معاون آموزش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در گفت و گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نهج‎البلاغه درباره دنیا خطبه‎های زیادی را قرائت کردند که از آن جمله می‎توان به خطبه 81 اشاره کرد. حضرت علی (ع) در این خطبه می‎فرمایند:«چگونه خانه دنیا را توصیف کنم که ابتدای آن سختی و مشقت و پایان آن نابودی است.» که در این خطبه حضرت علی (ع) دنیا را سرزنش و نکوهش کرده است.
وی افزود: اما این سخن بدان معنی نیست که فرد مؤمن دست از کار و تلاش در دنیا کشیده و تنها به آخرت خویش بیاندیشند بلکه دنیا باید وسیله‌ای برای آباد کردن آخرت باشد.
معاون آموزش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، تصریح کرد: حضرت علی (ع) بیش از سایر ائمه معصومین (ع) درباره دنیا سخن گفته است چرا که در زمان ایشان افرادی بودند که به آخرت چندان توجهی نداشتند و تمام هم و غم خود را در دنیا متمرکز کرده بودند و حضرت علی (ع) با این سخنان درواقع نهیبی به ایشان می‎‌زند.

حجت‌الاسلام ولی‏خانی با اشاره به این که حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، حریص بودن نسبت به امور دنیوی را نکوهش و مذمت می‎کند، گفت: حضرت علی (ع) همواره تاکید داشتند که دنیا و آخرت باید به صورت توأمان مورد توجه مومنان باشد.
وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی جامعه ایران، عنوان کرد: با توجه به تحریم‎هایی که دشمن علیه کشورمان روا داشته است، مردم در طول این سال‎ها نه تنها اعتراضی نکرده بلکه همواره در برابر این حربه دشمن مقاومت کرده‎اند که این امر نشان از آن دارد که مردم ایران ذره‎ای تعلقات دنیوی ندارند و پیرو سخنان مولایشان حضرت علی(ع) گام برمی‌دارند.

captcha