«باب‌الرأس شریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع)؛ دومین هدیه مردم استان مرکزی به آستان اهل بیت(ع)
کد خبر: 3247318
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

«باب‌الرأس شریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع)؛ دومین هدیه مردم استان مرکزی به آستان اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان مرکزی ساخت باب‌الرأس شریف حرم حضرت ابوالفضل(ع) را دومین هدیه استان به آستان مقدس اهل بیت(ع) بیان کرد.

حجت‌الاسلام مرادی معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان مرکزی  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: مردم استان هشت میلیارد ریال در قالب نذورات و هدایا برای ساخت باب الراس حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرداخت کرده‌اند.

وی در رابطه با ساخت این اثر هنرمندانه تصریح کرد: این درب با ارتفاع چهار متر و 28 سانتیمتر و عرض 280 سانتیمتر، دردولنگه ساخته شده و در ساخت آن از انواع هنرهای رایج کشور از جمله خاتم کاری، گره چینی، قلم زنی، میناکاری، زرگری و معرق و آبکاری طلا استفاده شده است.

حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد: مرادی اضافه کرد: در ساخت این اثر بیش از سه کیلوگرم طلا و 865 کیلوگرم مس و 620 کیلوگرم استیل استفاده شده که تمام این اقلام از نذورات مردمی تامین شده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: باب‌الرأس شریف حرم مطهر حضرت عباس(ع) پس از مصلی بین‌المقدس اراک در روز دهم اردیبهشت ماه از محل بهشت زهرا اراک به سمت شازند انتقال داده شد.

وی گفت: پس از آن این اثر معنوی با عبور از استان‌های همجوار به کشور عراق منتقل و در آیین ویژه‌ای در ورودی صحن بالای سر مبارک علمدار کربلا نصب می‌شود.

این مقام مسئول در پایان، یادآورشد: پس از ساخت ضریح مرقد حضرت ابراهیم مجاب آستان مقدس اهل بیت(ع) که در سال گذشته به پایان رسید ، باب الرأس حرم حضرت ابوالفضل(ع) دومین هدیه مردم استان مرکزی به آستان مقدس خاندان نبوت محسوب می‌شود.

captcha