تغییر کاربری کلیسای متروکه به نخستین مسجد ونیز
کد خبر: 3290889
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

تغییر کاربری کلیسای متروکه به نخستین مسجد ونیز

گروه بین‌الملل: نخستین مسجد شهر «ونیز» ایتالیا که بر روی یک کلیسای متروکه کاتولیک ساخته شده است، در محله «کاناریگو» این شهر افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، پس از تلاش‌های مستمر مسلمانان شهر ونیز ایتالیا برای کسب مجوز ساخت یک مسجد در این شهر که چندین بار با مخالفت مقامات محلی روبرو شد، سرانجام محله «کاناریگو» شهر ونیز شاهد افتتاح نخستین مسجد بر روی خرابه‌های یک کلیسای کاتولیک بود که از حدود ۴۰ سال پیش متروکه شده بود.

در این شهر تاریخی و توریستی که مسلمانانی از 29 ملیت مختلف زندگی می‌کنند، در سال‌های اخیر بعضی از  متمولان عرب به خرید برخی اراضی این شهر که از مهم‌ترین مراکز گردشگری جهان به‌شمار می‌رود، اقدام کرده‌اند.

پروژه تبدیل این کلیسا به مسجد با همکاری و مساعدت مسلمانان این شهر و توسط یک شرکت ایسلندی انجام شد و «کریستف پشیل»، هنرمند سوئیسی نیز بر ترمیم و بازسازی این مکان نظارت داشت.

این مسجد که قبلا یک کلیسای متروکه محسوب می‌شد، اکنون مورد استقبال بازدیدکنندگان و مسلمانان ساکن این شهر قرار گرفته و دیوارهای آن از داخل مزیّن به اذکار اسلامی عربی و گلدسته‌ای است که بر روی سقف این مسجد جدید نصب شده است.

«ابراهیم سفیریر آغنارسون»، رئیس اقلیت اسلامی در ایسلند، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مسجد، آن را یک موفقیت برای مسلمانان ونیز خواند.

وی گفت: این مسجد به عنوان یک مرکز مهم برای معرفی دین اسلام در این شهر خواهد بود و من قبلا از این می‌دیدم مسلمانان در کانتینر و اماکن نامناسب نماز اقامه می‌کردند، که بسیار متأثر می‌شدم.

captcha