به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) چهل و پنجمین نشست کمیسیون آموزش عمومی قرآن بعد از ظهر امروز، 22 اردیبهشتماه با حضور حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این جلسات با اشاره به اعتبارات کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 93، گفت: اعتبارات این کمیسیون در دو بخش است که بخش اول اعتبارات براساس برنامهای است که دستگاهها به کمیسیون ارائه میکنند و پس تصویب برنامه اعتبار مورد نظر آن را دریافت میکنند و بخش دوم اعتبارات نیز به استانها داده میشود تا در برنامههای قرآنی استانها صرف شود.
وی با اشاره به برنامههای آموزش و پرورش، اظهار کرد: در داخل آموزش و پرورش، دستگاههای فوقستادی کار اجرایی و عملیاتی نمیکنند و عملیات باید از طریق استانها انجام شود.
کفاش در ادامه گفت: کمیسیون آموزش عمومی قرآن براساس رسالت ذاتی خود بحث آموزش عمومی قرآن را برعهده دارد و برنامههایی که از طرف این کمیسیون ساماندهی و اجرا میشود باید در حوزه آموزش قرائت و حفظ قرآن باشد که در این میان دانشآموزان به این جهت که آیندهسازان ما هستند در اولویت برنامههای آموزش عمومی قرآن هستند.
وی در این بخش از سخنان خود خطاب به مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن ضمن تأکید بر ارائه سریع برنامههای سال 94 برای تصویب در کمیسیون و ارائه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد: دستگاههای عضو این کمیسیون فقط باید برنامههایی در حوزه آموزش عمومی قرآن را ارائه کنند و برنامههای تبلیغی و ترویجی و پژوهشی خود را باید به کمیسیونهای تبلیغ و ترویج و پژوهش ارائه کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول کمیسیون آموزش عمومی قرآن نیز فقط برنامههای حوزه آموزش را در این کمیسیون بررسی میکند؛ به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه مسابقات قرآن دانشآموزی را به کمیسیون تبلیغ و ترویج ارائه میکند یا برنامههای پژوهشی خود را نیز در کمیسیون پژوهش مطرح میکند و این برنامهها جایی در کمیسیون آموزش عمومی قرآن ندارند.
وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به اقدامات خوبی که در سال تحصیلی جاری با حمایت وزیر آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: سال گذشته در نیروی انسانی دارالقرآنها مشکلاتی داشتیم که با حمایت وزیر آموزش و پرورش بسیاری از این مشکلات حل شد و بهترین مدیران برای اداره این دارالقرآنها انتخاب شدند و پنج هزار معلم قرآنی آموزش و پرورش نیز با اولویت مدارس قرآن و دارالقرآنها فعالیت خود را دنبال کردند.
کفاش ادامه داد: تعداد دارالقرآنهای آموزش و پرورش در ابتدای سال جاری 600 دارالقرآن بود که به دستور وزیر آموزش و پرورش این تعداد به 650 دارالقرآن افزایش پیدا کرد و امیدواریم این دارالقرآنها هر چه زودتر به پاتوق قرآنی دانشآموزان تبدیل شود.