کد خبر: 3305164
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
مسئول کمیته تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن بیان کرد:

افزایش ۵ برابری حجم تبلیغات در مقابل کاهش هزینه‌ها به یک پنجم ادوار گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کمیته تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به متفاوت بودن تبلیغات در این دوره از مسابقات گفت: تبلیغات در این دوره نسبت به دوره گذشته پنج برابر شده، ‌ضمن اینکه از بعد هزینه‌ای نیز هزینه‌ها به یک پنجم کاهش یافته است.

سیدمهدی شرفی، مسئول کمیته تبلیغات سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد تبلیغات صورت گرفته در این دوره از مسابقات گفت: بخش تبلیغات این دوره از مسابقات با ادوار گذشته دارای وجوه تمایز فراوانی است که یکی از آنها در حوزه رفع معایب و نواقصی است که سال‌های گذشته در گزارش‌ها اعلام شده است.

برطرف شدن بیش از 90 درصد نواقص ادوار گذشته
وی افزود: گزارش‌های ادوار گذشته اخذ و مطالعه شده و در نهایت سعی شده است تا این نواقص در این دوره برطرف شود. برهمین اساس در حدود 90 درصد معایب و نواقص ادوار گذشته برطرف شده است.

بهبود وضعیت نصب پرچم‌ها
شرفی تصریح کرد: به عنوان مثال هر ساله در حوزه پرچم‌ها دارای مشکلاتی بودیم، این پرچم‌ها یا ایراد داشته است، یا اینکه روز آخر به آن پرداخته شده است، همچنین پرچم کشورها برای نصب در سالن مسابقات و قرار گرفتن بر روی میز شرکت کننده‌ها در سال‌های گذشته دارای مشکلاتی بود. در کنار این پرچم‌هایی که باید در میدان اصلی سالن اجلاس نصب می‌شد نیز در سال‌های گذشته همراه با مشکلاتی بود، در این دوره توفیق داشتیم که از قبل از برگزاری افتتاحیه مسابقات، بحث تهیه پرچم‌ها و رفع نواقص و تحویل به کمیته‌های مربوطه را به سرانجام برسانیم.

ایجاد تغییرات در گل‌آرایی‌ها
رئیس کمیته تبلیغات سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: یکی دیگر از تفاوت‌ها در این دوره خارج شدن از شکل کلیشه‌ای گل وسط سالن اجلاس است، اگر عکس‌های سال‌های گذشته را دیده باشید متوجه خواهید شد که معمولاً از یک رحل با گل زرد استفاده می‌شد، در این دوره دچار تغییراتی شد و تلاش کردیم تا از یک سبک کلاسیک جدید استفاده کنیم، موتور گردان و صفحه دواری را تهیه کرده و تلفیقی از چند نوع گل آرایی در آن صورت گرفت. گل آرایی سالن اصلی، دکور و اتاق داوران از سبک معمولی سبد گل خارج شده و شکل جدید به خودش گرفته است.

افزایش آمار از 150 به 850 تابلو تبلیغاتی
وی در ادامه در مورد تبلیغات شهری این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: تبلیغات شهری نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری داشته است و این تفاوت در حد یک عدد درشت است، سال گذشته طبق آمار 150 تابلو، بنر و  ... نصب شده بود، امسال این عدد به 850 افزایش یافته است، این تعداد را با استفاده از ظرفیت‌‌های مختلف عملیاتی کرده‌ایم.
شرفی بیان کرد: به عنوان مثال در استان تهران حوزه تبلیغات را از شهر تهران به استان تهران گسترش داده‌ایم، با استفاده از ظرفیت ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان تهران، این ظرفیت تبلیغی را افزایش داده‌ایم تا به این عدد برسیم.

تبلیغ مسابقات در یکی از بزرگترین تابلوهای تبلیغاتی ایران
رئیس کمیته تبلغیات مسابقات بین‌المللی قرآن یادآور شد: نکته دیگر نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های همسو است، به عنوان مثال تعاملاتی با یکی از بانک‌ها انجام دادیم، این بانک که تابلو عوارضی تهران قم که به گفته آنها یکی از بزرگترین بیلبوردهای ایران است، در اختیار دارد در اختیار ما قرار داد در ازای آن ما نیز یکی از غرفه‌های نمایشگاه قرآن را در اختیار این بانک قرار داده‌ایم.
وی در پاسخ به این سؤال که چه نهادهایی در بحث تبلیغات همکاری کمتری با این مسابقات داشته‌اند، گفت: البته اگر از نهاد خاصی اسم برده نشود بهتر است به این جهت که در مملکت ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و کشوری شیعه طبیعتاً همه دستگاه‌ها علاقه دارند در حوزه‌های دینی، قرآنی و اهل بیت(ع) فعالیت داشته باشند، اما مقداری محدودیت‌ برای دستگاه‌ها وجود دارد.


شرفی در ادامه برنامه‌های درون دستگاهی که برخی دستگاه‌ها دارند را یکی از موانع عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در زمانی که نیاز به تبلیغات شهری و محیطی داشتیم یک طرح بسیار زیبا از سوی شهرداری تهران به عنوان «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» در حال اجرا بود، این کار نیز کار بزرگی بود که حتی بازتاب‌های بین‌المللی داشت، این تداخل کار مقداری دست و بال همکاران در شهرداری تهران را بسته بود.
رئیس کمیته تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن افزود: یقیناً اگر ما پای کار قرآنی قرار بگیریم اثرات و تبعات بسیار مثبت و خوبی را شاهد خواهیم بود.

کاهش هزینه‌ها به یک پنجم دوره گذشته
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد هزینه‌های صورت گرفته در زمینه تبلیغات این دوره از مسابقات، گفت: هنوز جمع‌بندی کاملی در این زمینه صورت نگرفته است، بنابر این نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، اما آنچه واضح است اینکه با افزایش بیش از پنج برابری حجم تبلیغات هزینه‌کرد نسبت به سال گذشته یک پنجم شده است.

captcha