
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیتالله دری نجفآبادی، نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته،1 خرداد، در آئین عبادی-سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: عقل بشر از درک شکوه و عظمت این ماه الهی ناتوان است و شایسته است انسان با حرکت مجدانه درمسیرمعرفت وحب الهی،عظمت بی بدیل این ماه نورانی را بیش ازپیش درک کند و ازبرکات بیپایان این چشمه الهی خود را سیراب نماید.
وی با بیان اینکه انسان تازمانی که گرفتارلذایذ دنیوی باشد فرصت صعود درمسیرقرب الهی را ندارد افزود: ماه شعبان بهترین فرصت برای خودسازی و حرکت درمسیر معرفت الهی است، ماهی که با درک کاملش میتوان به چشمه زلال معنویت و پرواز در افقهای دوردست ملکوت نائل شد.
امام جمعه اراک، امام حسین(ع)را قرآن ناطق ومصداق عینی دل بریدن ازلذتهای دنیوی دانست و تصریح کرد: قرآن همواره مدافع حق و حامی مظلومان بوده و حقیقت آن، عمل به فرامین الهی است، درحالی که آل سعود با استفاده ابزاری ازقرآن و رقم زدن فجایع انسانی برخلاف این حقیقت و درمسیر برآورده کردن نیات شوم آمریکا و اسرائیل حرکت میکند.
آیت الله دری ادامه داد: همراهی برخی کشورهای همسایه با آمریکا واسرائیل، و شرایط اسفبار برخی دیگرازکشورهای همسایه، ایجاب میکند از هرنظردرآمادگی 100 درصد باشیم تا بتوانیم با هوشیاری کامل برتوطئههای شوم دشمنان فائق شویم.
عضو خبرگان رهبری به بهانههای روزافزون طرف مقابل در مذاکرات هستهای اشاره کرد و افزود: توقعات طرف مقابل دربازید سرزده از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هستهای کشور، امری غلط واحمقانه است. ملت ایران اهل تعامل سازنده و برابراست و گفتوگو درسایه تهدید و تحریم را نمیپذیرد، طرف مقابل باید بداند ممکن است شروع خطا ازجانب آنها باشد اما پایان ماجرا دراختیارآنها نخواهد بود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مکتب امام حسین وائمه معصومین(ع) مکتب عزت،ایستادگی وسربلندی است و مردم عزیزکشورمان با تأسی ازاین مکتب روحانی ولبیک به دعوت امام خمینی (ره) توانستند حماسههای تاریخ سازی چون؛ آزادسازی خرمشهر و 8 سال دفاع مقدس راخلق کنند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: دردوران 8 سال دفاع مقدس فرزندان این آب وخاک، باایثار و جانفشانی ازعزت و کیان کشورعزیزمان پاسداری کردند،امروز نیز این غیورمردان آماده لبیک گویی به ندای رهبرفرزانه انقلاب هستند تاباردیگرحماسهای غرورآفرین بسرایند.
امام جمعه اراک درپایان جوانان رابزرگترین سرمایه کشوردانست و ازآنها خواست با خودباوری وحضورحداکثری درتمامی عرصهها، کشوررا به سرمنزل مقصود که همان پیشرفت وسربلندی بیش ازپیش ایران است، هدایت کنند.