توجه ویژه مسئولان و مردم برای تصحیح سبک زندگی/ باور مسئولان به طب ایرانی‌ـ‌اسلامی
کد خبر: 3307298
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
الهیان خواستار شد:

توجه ویژه مسئولان و مردم برای تصحیح سبک زندگی/ باور مسئولان به طب ایرانی‌ـ‌اسلامی

گروه سلامت: یک عضو فرهنگستان علوم پزشکی ضمن انتقاد از، به فراموشی سپردن آیات و مفاهیم قرآنی مربوط به سبک زندگی و تغذیه سالم خواستار توجه ویژه مسئولان و مردم به این امر جهت تصحیح سبک زندگی جوانان شد.

زهره الهیان، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با برجسته خواندن نقش سبک زندگی در تغییر فرهنگ عنوان کرد: این مسئله چنان برجسته است که رهبر معظم انقلاب نیز در تبین و ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت بر آن تأکید دارد.

وی تأکید کرد: سبک زندگی تغییر عمده‌ای را در فرهنگ و نگرش جوانان و نسل جدید به وجود آورده است.

به فراموشی سپردن دستورات قرآنی سبک زندگی از جانب نسل جدید
الهیان اظهار کرد: در مبانی ناب اسلامی و مفاهیم قرآنی موارد متعددی داریم که به سبک زندگی و تغذیه سالم می‌پردازد متأسفانه این مسئله در نسل جدید به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: بازخوانی آیات و روایات و دستورات و فرموده‌های ائمه معصومین(ص) می‌تواند کمک بسیاری به جوانان و تغییر سبک زندگی آنان داشته باشد.

بازخوانی متون اسلامی و آثار دانشمندان می‌تواند در انتخاب سبک زندگی راه‌گشا باشد
عضو فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: از سوی دیگر ما کتب دینی و متون مفصلی را از سوی ائمه معصومین(ع) در باب سلامت داریم که متأسفانه کمتر از آنها استفاده می‌شود مسلما متونی مانند طب الصادق(ع)، طب الرضا(ع)، طب النبی(ص) و مفاهیم قرآنی که در باب تغذیه سلامت وجود دارند اگر بازخوانی شوند و به آنها عمل شود می تواند در انتخاب سبک زندگی سالم راهگشا باشد.

توجه به سبک زندگی و طب ایرانی و اسلامی در میان مسئولان باورمند نشده است
وی عنوان کرد: یک از مشکلاتی که در ایران وجود دارد عدم توجه به سرمایه‌ها و آثار دانشمندان ایرانی و اسلامی مانند بوعلی سینا و رازی است، اگر اینها را به خوبی برای نسل جوان معرفی می‌کردیم قطعا از آنان الگو برداری شده و اکنون شاهد تغییر نگرش‌ها و سبک زندگی‌ها نبودیم.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور هم چنین با اشاره به عدم توجه جدی مسئولان و مردم به طب سنتی و اسلامی گفت: در غرب و دانشگا‌ه‌های پزشکی آنها در حین تدریس طب از متون غنی طب اسلامی و ایرانی که بیشترین تأکید را بر روی سبک زندگی برای حفظ سلامت دارند استفاده می‌کنند در حالیکه در ایران و یا دیگر کشور‌های اسلامی چنین نیست و این مسئله هنوز در میان مسئولان باورمند نشده است.

الهیان‌ خاطر نشان‌ کرد: باید نخست بنیان‌های سبک زندگی سالم و تغذیه صحیح در میان مسئولان و سپس مردم باور پذیر شده تا به کمک این بنیان بتوان قدمی در راه اعتلای زندگی و سلامت مردم برداشت.

captcha