به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) مهدی قرهشیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست توسعه هماهنگیهای دوجانبه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن الکریم که ظهر امروز، ششم خردادماه به منظور امضای تفاهمنامه مشترک بین دو دستگاه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است که از حیث مخاطب با یک جمعیت 13 میلیونی دانشآموزان روبرو است.
وی افزود: با احتساب خانوادههای دانشآموزان و فرهنگیانی که در این وزارتخانه مشغول به کار هستند، نیروی انسانی این وزارتخانه قابل توجه است و به همین دلیل نیز این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان تأثیرگذارترین وزارتخانه در شکلگیری روحیات و خلقیات افراد است.
قرهشیخلو با بیان اینکه بهترین سالهای عمر خود را در این وزارتخانه گذاشتهایم، گفت: همه کسانی که در آینده کشور تأثیرگذار بوده و مسئولیتهایی را عهدهدار میشوند ریشه و اساسشان در وزارت آموزش و پرورش شکل میگیرد.
آموزش و پرورش ارتباط خوبی با دیگر دستگاهها داشته باشد
وی با بیان اینکه مسئولیت آموزش عمومی قرآن نیز بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، اظهار کرد: با توجه به مسئولیتی که در حوزه آموزش عمومی قرآن به این وزارتخانه واگذار شده است ایجاب میکند این وزارتخانه ارتباط خوبی با همه دستگاههای قرآنی داشته باشد و که اگر این اتفاق بیافتد خیرات و برکات زیادی خواهد داشت.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم یادآور شد: همه دستگاهها امکانات و تواناییهایی دارند که اگر اراده باشد و این ظرفیتها در کنار هم قرار بگیرند تأثیر زیادی در ارتقای کمی و کیفی فعالیتها شاهد خواهیم بود. به هر حال آموزش و پرورش در حوزه فعالیتهای قرآنی میتواند بسیار تأثیرگذار باشد.
حمایتهای معاون پرورشی و فرهنگی در اجرای تفاهمنامه نیز وجود داشته باشد
وی ادامه داد: ما در سازمان دارالقرآن الکریم نیز امکانات نرمافزاری و تجربیاتی در حوزه آموزش، تولید محتوا و منابع و نیروی انسانی داریم که امیدواریم این دو ظرفیت بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.
قرهشیخلو با اظهار امیدواری از اینکه این تفاهمنامه بتواند تأثیرات خود را به زودی در جامعه قرآنی نشان دهد، ادامه داد: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکنون پیشگامی خوبی در جهت امضای تفاهمنامه مشترک داشته است که امیدواریم این پشتیبانیها در طور اجرای تفاهمنامه نیز وجود داشته باشد.