گلایه از حجم کم تبلیغات تا دوری مکان برگزاری نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی
کد خبر: 3315333
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
ایکنا گزارش می‌دهد؛

گلایه از حجم کم تبلیغات تا دوری مکان برگزاری نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سری به نمایشگاه امسال قرآن خراسان جنوبی زدیم تا از نزدیک آنچه در نمایشگاه می‌گذرد را ببینیم و نواقص احتمالی را جویا شویم؛ که گلایه از حجم کم تبلیغات تا دوری مکان برگزاری نمایشگاه قرآن موردی بود که بیشتر غرفه‌داران به آن اشاره می‌کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، هر سال در ماه مبارک رمضان که بیش از هر زمان دیگر صوت ملکوتی قرآن در کوچه‌های شهرمان جاری است نمایشگاه قرآن برپا می‌شود تا بهانه‌ای برای انس بیشتر با کلام وحی باشد.



نزدیکی بیشتر فعالان قرآنی و علاقه‌مندان به کلام الهی و دسترسی بیشتر مردم به محصولات قرآنی از دیگر علل برپایی نمایشگاه قرآن  است اما قرار نیست نمایشگاه قرآن کم‌کم تبدیل به نمایشگاه کتابی شود که صرفاً به ارائه کتاب و محصولاتی از این قبیل منتهی شود.



شایسته است به بهانه برپایی این نمایشگاه فعالان قرآنی استان دور هم جمع شوند و با بررسی مشکلاتی که در مسیر قرآنی‌شدن استان وجود دارد، راهکارهایی برای رفع آن بیابند.



سری به نمایشگاه امسال قرآن خراسان جنوبی زدیم تا از نزدیک آنچه در نمایشگاه می‌گذرد را ببینیم و نواقص احتمالی را جویا شویم.



تصویرسازی سوره یوسف در نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی



رحمانی، مسئول غرفه‌ای که در آن کار تصویرسازی آیات قرآن صورت می‌گرفت، به خبرنگار ایکنا، گفت: ما در غرفه خویش کار تصویرسازی آیات قرآن را انجام می‌دهیم و امسال نیز تصویرسازی سوره یوسف را پیگیری می‌کنیم.



وی بیان کرد: نهایت تلاش ما این است که تا پایان روز نمایشگاه کار تصویرسازی سوره یوسف تمام شده و بتوانیم کتاب تصویری این سوره مبارک را رونمایی کنیم.



رحمانی یادآور شد: درباره مکان نمایشگاه هم با توجه به اینکه در مصلی واقع شده و فضایی معنوی است مطلوب است، اما از آنجایی که برای مردم مسیر دور است، بازدید عموم از نمایشگاه را با مشکل مواجه کرده است، اما محصولات فرهنگی ارائه شده کیفیت خوبی دارند.



گلایه از مکان برگزاری نمایشگاه قرآن



فرهاد خسروی، مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی ـ هنری چهار درخت که مدیریت این مجموعه فرهنگی را نیز برعهده دارد با انتقاد از مکان نمایشگاه گفت: سال گذشته که نمایشگاه قرآن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی بود استقبال بیشتری را شاهد بودیم.



وی بیان کرد: اگر نظر متولیان بر این بود که نمایشگاه را در جایی غیر از نمایشگاه بین‌المللی برگزار کنند، در داخل شهر فضاهای فرهنگی دیگر وجود داشت که می‌شد نمایشگاه قرآن امسال را آنجا برگزار کرد و برای همین مکان نیز تبلیغات بیشتری صورت می‌گرفت.



مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی ـ هنری چهار درخت یادآور شد: تمایل داشتم کارگاهی در نمایشگاه داشته باشم اما به علت کوچک بودن فضای غرفه این امکان برایم فراهم نیست.



مهدی اسماعیلی‌مود، مدیر انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی که در غرفه کتابت و خوشنویسی قرآن فعالیت دارد، گفت: طبق سال‌های گذشته یکی از غرفه‌هایی که به نمایشگاه قرآن اختصاص داده شد، غرفه کتابت و خوشنویسی قرآن است.



وی عنوان کرد: هنر خوشنویسی ارتباط عمیقی با قرآن کریم داشته است و اولین کسی نیز که قرآن را کتابت کرد حضرت علی(ع) بود که با خط کوفی قرآن را کتابت کردند.



مدیر انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی اظهار کرد: در این غرفه حدود 30 اثر با موضوعات قرآن ارائه کردیم که امیدواریم مورد پسند علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و قرآن واقع گردد و از بازدید از این غرفه رضایت داشته باشند.



اسماعیلی‌مود بیان کرد: با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که نمایشگاه قرآن در محل مصلی المهدی بیرجند برگزار می‌شود باید حجم تبلیغات بیشتری می بود، هر چند امروز اسسقبال مردم از دیروز بیشتر است و هر چه زمان بگذرد انشاءالله بازدید مردم بیشتر شود.



استقبال از نمایشگاه ضعیف است



در غرفه دیگر زهرا وطن‌خواه، مسئولیت غرفه مینای اصفهان را برعهده دارد که مهمان مردم خراسان جنوبی از شهرستان بیرجند است، وی درباره نمایشگاه گفت: اگر بخواهم بر اساس واقعیت نظرم را بگویم استقبال از نمایشگاه ضعیف است.



وی بیان کرد: یکی از الزامات بازدید مردم از نمایشگاه‌ها و هر کار فرهنگی تبلیغات است و اگر تبلیغات به صورت گسترده انجام شود بی‌شک مردم نیز برای بازدید حضور خواهند یافت.



وطن‌خواه درباره غرفه خودش اظهار کرد: در این غرفه کار مینای اصل اصفهان را ارائه می‌دهم که از مس ساخته می‌شود که در ابتدا بر روی مس قلم‌زنی شده و بعد 2 الی 3 بار لابه‌گذاری شده و سپس با رنگ‌های پودری بر روی آن نقاشی می‌کنیم.



این بانوی هنرمند یادآور شد: بعد از اینکه تمامی این مراحل به پایان رسید، کار را در کوره در دمای 800 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شود و سپس هنری اصیل به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که افراد بتوانند از این آثار بازدید داشته باشند



تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه صورت نگرفت



غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار از جمله غرفه‌های ثابت نمایشگاه قرآن است، به سراغ یکی از غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار رفتم و نظر مسئول غرفه را در رابطه با نمایشگاه پرسیدم، امیدی‌زاده مسئول غرفه‌های انتشارات نگین امین و خدادادی گفت: من چند سال است که برای نمایشگاه قرآن به بیرجند می‌آیم ولی اولین سال است که در مصلی این نمایشگاه برگزار می‌شود.



وی با گلایه در زمینه حجم تبلیغات برای نمایشگاه گفت: به نظرم برای این نمایشگاه باید تبلیغات گسترده‌تری صورت می‌گرفت چرا که با توجه به دوری مسافت مردم کمتری برای بازدید از نمایشگاه آمده‌اند.



امیدی‌زاده یادآور شد: حرف اول و آخر در استقبال مخاطبان را تبلیغات می‌زند که نباید آن را فراموش کرد و یا به حدأقل رضایت داد.

captcha