طب اسلامی احیاء شود/ لزوم راه‌اندازی مجمع خیرین بیمارستان‌ساز
کد خبر: 3315385
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

طب اسلامی احیاء شود/ لزوم راه‌اندازی مجمع خیرین بیمارستان‌ساز

گروه سلامت: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با حمایت از طرح تحول سلامت خواستار احیای طب اسلامی شد و گفت: همان طور که مجمع خیرین مدرسه‌ساز وجود دارد خیرین بیمارستان‌ساز نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیشب 26 خرداد در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که برنامه طب، سلامت، بهداشت و تحول سلامت برنامه‌ای قابل توجه است، گفت: این برنامه با وجود نیاز مالی بسیار در سخت‌ترین شرایط اقتصادی صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه تحول سلامت به خوبی پیشرفت کرده و سبب رضایت بسیاری از مردم جامعه شده است بنابراین گام‌های برداشته شده در مسیر تحول سلامت از سوی دولت جای قدردانی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به تأسیس دانشکده طب و دین که رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از آن خبر داده بود، ادامه داد: اگر نام این دانشکده طب اسلامی باشد جذابیت بیشتری دارد، در اسلام اطبای بزرگی بودند، زمانی که طبابت اسلام باشکوه بود در غرب خبر چندانی وجود نداشت، کتاب قانون و طب بوعلی 300 سال در دانشگاه‌های اروپا کتاب درسی بوده است.

این مرجع تقلید با بیان این که طب اسلامی باید احیا شود، ابراز داشت: این کار تازه باید به نام قم و ایران تمام شود، از آن جایی که مسائل موجود در این دانشگاه اسلامی است باید از حوزه‌های علمیه استفاده کرد، سابقا یکی از ماده‌های درسی در درون حوزه‌های علمیه طب بوده است و بسیاری از فقهای ماهر از طب نیز اطلاعات زیادی داشتند.

وی عنوان کرد: مسائل اسلامی همانند طبیب همجنس و حفظ حجاب پرستاران باید در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها رعایت شود، زمانی که مردم ببینند به عنوان مثال گوینده اخبار در تلویزیون حجاب اسلامی دارد؛ همین مسئله برای مردم درس می‌شود، لازم است در بیمارستان‌ها باید جهات اسلامی رعایت شده و مکانی برای نماز خواندن افراد وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت تشکیل مجمع خیرین بیمارستان‌ساز اظهار کرد: همان‌گونه که خیرین مدرسه‌ساز تشکیل شده و کارهای بسیار خوبی انجام داده خیرین بیمارستان‌ساز نیز باید تشکیل شود، جاذبه مجمع خیرین بیمارستان ساز از خیرین مجمع مدرسه‌ساز بیشتر است و ما هم در این مسیر خیرین را کمک می‌کنیم.

وی کار برای بهداشت و سلامت مردم را جهاد فی سبیل الله دانست و ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان عرصه بهداشت و درمان گفت: امیدوارم جهاد سلامت را به سامان برسانید.

captcha