معرفی دارالقرآن مسجد جامع‌ المهدی(عج) منطقه بریانک‌
کد خبر: 3320418
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

معرفی دارالقرآن مسجد جامع‌ المهدی(عج) منطقه بریانک‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارالقرآن مسجد جامع‌ المهدی‌(عج) در جنوب تهران فعالیت خود را از سال ۹۲ شروع کرده و هم‌اکنون با ‌جذب نوجوانان منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با توجه به سفارشات مؤکد پیامبر اعظم(ص) به یادگیری و آموزش قرآن‌ کریم به خصوص از سنین پایین، دارالقرآن مسجد جامع المهدی(عج) با بهره‌گیری از اساتید مجرب، فعالیت خود را از سال 92 با حضور 7 قرآن‌آموز در رشته‌های حفظ جزء 30  قرآن‌ کریم و قرائت قرآن در محله بریانک(که یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های منطقه 10 تهران محسوب می‌شود) آغاز کرد و هم اکنون دارای حدود 120 قرآن‌آموز است.
با توجه به استقبال صورت گرفته از کلاس‌های این دارالقرآن، برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی متنوعی در راستای معارف قرآنی نیز در حال تهیه و برنامه‌ریزی ‌است.


با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در این دارالقرآن شروع دوره‌ دوم از پایان فروردین‌ماه سال 93 مصادف با میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) با حضور 42 نفر در رشته‌های حفظ جزء 30 قرآن‌ کریم و قرائت آغاز شد و هم‌اکنون نیز این دوره ادامه دارد.

شروع دوره‌ سوم آموزشی از تاریخ 22 تیر 93 مصادف با میلاد فرخنده کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) با حضور 42 نفر در رشته‌های حفظ جزء 30 قرآن‌کریم و قرائت آغاز شد و هم اکنون  نیز این دوره ادامه دارد.


شیوه‌های آموزش

رده سنی قرآن‌آموزان این دارالقرآن از چهار سال آغاز می‌شود و هم‌اکنون قرآن‌آموزانی با سن 70 سال نیز در حال آموزش قرآن هستند.
شیوه آموزش در این دارالقرآن براساس دو رکن کیفیت و جذابیت برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس دوره‌های آموزشی حفظ و قرائت در حدود 7 ماه و مفاهیم در حدود 4 ماه است که با در‌نظر گرفتن جوایزی نقدی و غیر‌نقدی در پایان و طول هر دوره و همچنین با ارائه پذیرایی در هر جلسه سعی در ایجاد جذابیت و تنوع در طول ساعات آموزش شده است.
کلاس شکوفه‌ها

این برنامه برای بهره‌مندی نونهالان از قرآن‌ کریم از ابتدای شهریور‌ماه سال 93 آغاز شده است. در برنامه مذکور علاوه بر آموزش قرآن‌ کریم به روش اشاره، نقاشی و قصص قرآن توسط خانم صادقی‌زاده آموزش داده می‌شود.


محافل عمومی و سنتی

در راستای استفاده نمازگزاران مسجد المهدی (عج) از قرآن‌ کریم برنامه‌های محفل آموزش سنتی قرآن‌ کریم روزهای یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا‌ به‌صورت عمومی توسط استاد نائب کبیر و محفل انس با قرآن‌ کریم هر ماه با حضور یکی از قراء مطرح کشوری برگزار می‌شود.

captcha