قناعت و حضور مادران در خانواده از مهم‌ترین اصول سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3321103
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
فیضیان:

قناعت و حضور مادران در خانواده از مهم‌ترین اصول سبک زندگی اسلامی است

گروه اجتماعی: قاری برجسته استان مرکزی تأکید کرد: قناعت، توجه به آموزه‌های دینی، کار بیرون برای مردان و مدیریت خانه ویژه بانوان، از عوامل استحکام بنیان خانواده است که اگر تمامی افراد جامعه به این اصول مهم اخلاقی که در اسلام به کرات ذکر شده دقت کنند قطعاً شاهد زندگی سالم و آرامی خواهند بود.

محمدرضا فیضیان، قاری برجسته استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تأکید کرد:  آنچه متأسفانه در حال حاضر در جامعه خود می‌بینیم رعایت نکردن مسائل بدیهی و مهم در زندگی توسط افراد جامعه است.

وی بابیان اشاره به اینکه در دین اسلام مردان امرار معاش و زنان مدیریت خانه را برعهده دارند، اظهار کرد: این نکته دال براین نیست که زنان قدرت فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، اما این بدان معناست که بانوان باید بیشترین وقت و انرژی خود را صرف امورات خانواده و تریبت فرزندان کنند.

فیضیان با بیان اینکه فعالیت مادران در بیرون از منزل ممکن است  به پایه‌های استوار خانواده آسیب وارد کند و فرزندان با بی‌مهری مواجه شوند، اضافه کرد: حضور مداوم مادران در خانواده از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد کاست و زمینه بروز استعدادهای درخشان در جامعه را بسط و گسترش می‌دهد.

وی حضور زنان در خانواده را یکی از اهم عوامل در راستای جلوگیری از بی‌سامانی در کانون خانواده بیان کرد و افزود: حضور بانوان با رویی گشاده و آرام، از بروز ناراضایتی، ناآرامی و تنش بین پدر با فرزندان و فرزندان با یکدیگر ممانعت و بستری گرم و آرام را برای تربیت دینی آنان فراهم می‌کند.

فیضیان در ادامه سخنان خویش تمایل بانوان به فعالیت‌های اجتماعی را استقلال مالی و کمک به اقتصاد خانواده خواند و اضافه کرد: اگر زنان بدین منظور به فعالیت بیرون از منزل اصرار دارند این امر به راحتی با قناعت که از تأکیدات نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) است حل می‌شود.

وی افزود: کارکردن بیش از حد مردان، تاجایی که وقتی به خانه برمی‌گردند دیگر توانی برای معاشرت با فرزندان و همسر را ندارند یکی دیگر از مشکلاتی است که به کانون گرم خانواده ضربه‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند؛ بنابراین اگر سطح توقعات بانوان در خانواده متعادل و همسو با درآمد مردان باشد کمتر شاهد بروز اختلافات خواهیم بود.

فیضیان، قناعت، توجه به آموزه‌های دینی، کار بیرون برای مردان و مدیریت خانه ویژه بانوان، رعایت حق زن و فرزندان و ابراز محبت به یکدیگر را از عوامل استحکام بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: اگر تمامی افراد جامعه به این اصول مهم اخلاقی و رفتاری که در اسلام به کرات ذکر شده دقت کنند قطعاً شاهد زندگی سالم و آرامی خواهند بود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ّف
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۴
0
0
بسیار عالی است بنده بانظر شما موافقم اما کو گوش شنوا...
captcha