در تبیین حجاب از پایه به اشتباه رفته‌ایم
کد خبر: 3332292
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
مدیرگروه معارف دانشگاه بیرجند:

در تبیین حجاب از پایه به اشتباه رفته‌ایم

گروه اجتماعی: علاوه بر اقدامات ظاهری در عرصه حجاب گاه روش‌های نادرستی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب داشته‌ایم و در حقیقت از پایه به اشتباه رفته‌ایم.


حجت‌الاسلام هادی شهاب، مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، اظهار کرد: انسان‌ها بسته به عوامل متعدد از جمله بنیه فکری و اعتقادی مقاومت و تأثیر‌پذیری‌شان از شرایط متفاوت است.



وی ادامه داد: اگر فرد از بنیه فکری قوی برخوردار نباشد به راحتی تحت تأثیر شرایط قرار خواهد گرفت و از این‌رو مشاهده می‌کنیم برخی از افرادی که گاه در خانواده‌های متدین رشد پیدا کرده‌‌اند بعد از گذشت مرحله‌ای و ورود به جامعه و برخورد با همسالان ممکن است نسبت به برخی از بایدها و نبایدهای دینی از جمله حجاب بی‌تفاوتی نشان دهند.



مدیر گروه فلسفه و معارف‌اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بحث حجاب گاه دچار شعارزدگی شده‌ایم، افزود: وقتی یک فرد معتقد شعارزدگی را پس می‌زند بی‌شک اقدامات سطحی بر افرادی که تقیدی نسبت به باورها ندارند تأثیرگذار نخواهد بود.



شهاب عنوان کرد: همین موارد موجب شده که عمده کارهایی که در حوزه عفاف و حجاب انجام داده‌ایم ثمر بخش نبوده و در حقیقت توفیق چندانی در این عرصه نداشته‌ایم و از طرف دیگر اقدامات سطحی موجب لوث شدن بحث حجاب شده است.



مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند بیان کرد: علاوه بر اقدامات ظاهری در عرصه حجاب گاه روش‌های نادرستی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب داشته‌ایم و در حقیقت از پایه به اشتباه رفته‌ایم.



شهاب با اشاره به اینکه جای اقدامات عمیق فرهنگی در جامعه ما خالی است، یادآور شد: با توجه به اینکه شاکله کار اجتماعی در عرصه فرهنگ عفاف و حجاب نادرست است در شرایط فعلی درباره این مسئله روش‌های فردی و اجتماعی مؤثرتر است.

captcha