
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجتالاسلام علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ششم مردادماه در نخستین جلسه کارگروه شورای اجتماعی شهرستان چرام، با تاکید بر ضرورت ریشهیابی آسیبهای اجتماعی این استان، گفت: باید برگردیم به تشکلهای مردم نهاد، مساجد، هیئتهای مذهبی و هئیت امناها در اماکن متبرکه تا کارها اجتماعیتر صورت گیرد و مردم نقش فعال داشته باشند. وی با اشاره به کمبود شخصیتهای فرهنگی در این استان، بیان کرد: ما جامعهای در حال تغییر از سنتی به مدرنیته هستیم و آسیبهایی متوجه ما هستند و ما مسئولان در قبال جامعه، دین و مردم خود وظیفه داریم تا این وضعیت آرام شود. مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ را دولتی کردهایم، افزود: درست است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید کار فرهنگی انجام بدهند، اما ارشاد اسلامی که همه کارهای فرهنگی را نمیتواند انجام دهد و پوشش دهد. حجتالاسلام میرمحمدی ابراز کرد: سپاه و بسیج جز موفقترین دستگاهها در حوزه کارهای فرهنگی هستند که جوانان و نوجوانان را هدف کار خویش قرار داده که جای تقدیر و تشکر دارد. وی در بخش دیگری از اظهارات خویش با اشاره به دهه کرامت از 25 مرداد تا 4 شهریور سالجاری، اضافه کرد: این استان در مسیر جاده اهلبیت(ع) به سمت خراسان است که امامزادههای واجبالتعظیم از نوادگان و برادرزادهها و خواهران امام رضا(ع) دارای بقاع متبرکهای هستند که لازم است فرمانداران، بخشداران و دستگاههای اجرایی برنامههای دهه کرامت را با حضور پرشور مردم و ساماندهی این بقاع انجام دهند.