دارالقرآنی به نام یک خبرنگار + عکس
کد خبر: 3339788
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

دارالقرآنی به نام یک خبرنگار + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: عباس افشار، دارالقرآنی راه‌اندازی کرده است تا نام فرزندش را زنده نگه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سال گذشته بود که پدر یکی از شهدای رسانه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرزندش، اقدام به انجام یک حرکت ارزشی کرد و با راه‌اندازی دارالقرآنی و مزین کردن آن به نام فرزندش، سعی کرد تا گامی در راه زنده نگه داشتن یاد خاطره وی برداشته باشد.
عباس افشار، پدر علیرضا افشار، گزارشگر توانمند صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران که در حادثه سقوط هواپیمای c130 حضور داشت، مهندس نساجی است و تا قبل از شهادت فرزندش فعالیت اقتصادی خوبی در بخش خصوصی داشت، اما به گفته خودش، بعد از علیرضا، وی نیز دچار تحولی شد و فعالیت اقتصادی را به کناری نهاد تا وارد دنیای فرهنگ شود و نام و یاد فرزند خود و سایر شهدای ایران اسلامی را در عرصه فرهنگی زنده نگه دارد.


بر این باور است که زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و نامگذاری اماکن مختلف به نام آنها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد. وی اکنون مدیریت مرکز دارالقرآن شهید علیرضا افشار(مصباح) را برعهده دارد و علاوه بر آن فعالیت‌های فرهنگی دیگری را انجام می‌دهد. در درد‌ودل‌هایی که می‌کند هنوز هم داغ فرزند با گذشت 9 سال، برایش تازه است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را کم‌رنگ کند.

در ادامه گفت‌وگویی با وی در مورد دارالقرآنی که در سال 93 راه‌اندازی کرده است خواهیم داشت.


عباس افشار می‌گوید: این دارالقرآن در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهید علیرضا افشار بوده است؛ چرا که این نوع فعالیت‌ها می‌تواند صدقه جاریه باشد و اثرات آن تا سال‌های سال هم برای آن شهید و هم برای سایر افراد به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این دارالقرآن آموزش‌های متعددی به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌هایی همچون، روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، قرائت تحقیق، حفظ، تربیت مربی و ... در این دارالقرآن عرضه می‌شود.
افشار در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه با وجود یک سال از راه‌اندازی این دارالقرآن با مشکلات زیادی مواجه شده است، تصریح کرد: محل این دارالقرآن را براساس یک تفاهم‌نامه با شهرداری به مدت پنج سال اجاره کرده‌ام و فعالیت‌ها آن بلافاصله راه‌اندازی شد.


مدیر دارالقرآن شهید علیرضا افشار خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که فرهنگ ایثار و شهادت را از راه قرآن ترویج دهیم و در کنار آن نیز بتوانیم نام شهدا را زیبت‌بخش سردر چنین اماکنی کنیم و یاد و خاطره شهید علیرضا افشار که علاقه وافری به قرآن داشت نیز زنده نگه داریم.
وی در مورد فعالیت‌هایی احتمالی خود در زمینه قرآنی اظهار کرد: البته ما به عنوان یک مسلمان با قرآن کریم بیگانه نبوده‌ایم و شناخت خوبی از قرآن کریم داشته‌ایم هرچند ممکن است به صورت حرفه‌ای نباشد اما به اندازه و سهم خودم هم به قرآن علاقه داشته‌ام و هم با آن مأنوس بوده‌ام. علیرضا این علاقه و انگیزه در وجودش بود که با قرآن انس داشته باشد. گزارش‌های بسیار زیادی از مراسم‌های دعای ندبه و دعای کمیل تهیه می‌کرد.


عباس افشار با بیان اینکه مدرسه‌ای نیز به نام شهید علیرضا افشار نام‌گذاری شده که مربوط به استعدادهای درخشان است، یادآور شد: راه‌اندازی یک مرکز قرآنی به نام شهید افشار خواسته‌ای بود که جای آن خالی بود و خوشبختانه سال گذشته این کار صورت گرفت. به اعتقاد من انتخاب نام شهدا، چه شهدای جنگ تحمیلی و چه شهدای انقلاب و ... بر روی مراکزی این چنینی، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت خواهد شد.
مدیر دارالقرآن شهید علیرضا افشار بیان کرد: علاوه بر این مراکز، نامگذاری یک سالن ورزشی وزنه‌برداری در شهرستان نور و نیز نامگذاری یک پایانه در منطقه یک به نام این شهید، نامگذاری شده است.
وی با تأکید بر اینکه تمامی شهدای کشور به نوعی شاخص هستند، گفت: شهید علیرضا افشار به عنوان شهید شاخص صداو سیما انتخاب شد. اگر همه شهدا شاخص نبودند به درجه رفیع شهادت نائل نمی‌شدند.


افشار در ادامه در مورد هزینه‌های دارالقرآن بیان کرد: تمامی هزینه‌هایی که برای این دارالقرآن و فعالیت‌های آن صورت می‌گیرد کاملاً شخصی است. این مکان یک مخروبه بود که از شهرداری اجاره شد و بعد هم آن را تجهیز کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم آن را به مکانی برای یادگیری قرآن تبدیل کنیم. به دنبال این هستیم که با رئیس آموزش و پرورش  منطقه یک، هماهنگی صورت گیرد تا مدارسی که در این منطقه کلاس قرآن کم دارند، کلاس های خود را در این دارالقرآن برگزار کنند.
وی در مورد استقبال از دوره‌های برگزار شده در این دارالقرآن گفت: استقبال خوب بوده است اما ایده آل ما نیست، مدتی در این دارالقرآن به خانواده‌های ایثارگران و شهدا در مناطق یک، دو، سه آموزش‌های قرآنی داده می‌شد. با وجود مشکلاتی که برای اعضای این خانواده‌ها وجود داشت اما دوره‌ها برگزار می‌شد.


افشار در ادامه با بیان اینکه برنامه هایی برای گسترش این دارالقرآن دارد، گفت: درصدد هستیم تا تعداد کلاس‌های آموزش قرآن کریم در این مرکز را افزایش دهیم تا به وسیله آن بتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی باشیم. با باز شدن مدارس، استقبال بیشتر خواهد شد و برخی از اهداف برای افزایش تعداد کلاس‌ها گسترش خواهد یافت.
مدیر دارالقرآن شهید علیرضا افشار در ادامه در مورد بازخوردهای احتمالی از خشنود بودن شهید افشار از راه‌اندازی چنین مرکزی، گفت: من اعتقاد دارم که علیرضا تمام فعالیت های این مرکز را می‌بیند و اگر این اعتقاد را نداشتم در طی این 9 سال خستگی بر من غلبه می کرد. 9 سال است که خودم را از هر فعالیت اقتصادی دور کرده‌ام تا برای خیرات و مبرات علیرضا کاری کرده باشم.

گزارش تصویری دارالقرآن شهید علیرضا افشار(دارالقرآن مصباح)

تیمور کاکایی

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماجد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۷:۳۱
0
0
چه جالب از این موضوع بی اظلاع بودیم همه پدرها مهربون هستند و آقای افشار سنگ تمام گذاشته روحش شاد
captcha