نیاز به مباحث اخلاقی؛ دلیل اصلی حضورم در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه کاشان ‌
کد خبر: 3339831
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
حافظ کل قرآن اظهار کرد:

نیاز به مباحث اخلاقی؛ دلیل اصلی حضورم در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه کاشان ‌

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محمد‌رضا حقانی‌فرد، نوجوان ‌حافظ کل قرآن ‌نیاز بیشتر به مباحث اخلاقی را دلیل علاقه‌اش به کلاس اخلاق(از دروس جانبی) مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد‌رضا حقانی‌فرد، نوجوان 15 ساله حافظ کل قرآن از شهر تهران که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در سال تحفیظی 94 – 93 در مدت یکسال، کل قرآن را حفظ کرده است، گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه کاشان به معنای تلاش زیاد زیر‌نظر استاد است.

وی که سال 78 در شهر مشهد متولد شده و ‌ساکن تهران است در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان حضور یافته، و از حضورش در این مؤسسه این گونه می‌گوید: برای داشتن یک دوره ‌حفظی خوب؛ تمرکز حواس، داشتن برنامه‌ریزی درسی و هم‌چنین برنامه‌ریزی مربوط به مراقبت‌های جسمی و بدنی مورد نیاز است.
 

این حافظ ‌قرآن ‌نیاز بیشتر به مباحث اخلاقی را دلیل علاقه‌اش به کلاس اخلاق از دروس جانبی این مدارس دانست و گفت: مربی‌های من به‌ویژه محمدحسین حسن‌زاده، مربی حفظ، انتظارات مرا به‌عنوان یک شاگرد به‌طور کامل فراهم ساختند.

حقانی‌فرد با بیان اینکه فضای خوابگاهی، یکسری وظایف بر دوش اعضای آن در ارتباط با هم‌اتاقی‌ها، نظافت مکان و... قرار می‌دهد، گفت: با تعامل و توافق با سایر بچه‌ها، مشکل خاصی در این زمینه نداشتم و الحمدالله تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی در حد مطلوب و خوب بود.

وی با برشمردن برنامه‌های جانبی این یکسال از جمله برنامه‌های فرهنگی، مناجات و مراسم‌ مذهبی، به نقش مؤثر اردوهای زیارتی ـ سیاحتی اشاره داشته است، افزود: خاطرات من در این یکسال آن قدر زیاد است که نمی‌توانم بهترین آن‌ها را انتخاب کنم.

این حافظ نوجوان قرآن کریم با اشاره به اینکه مسئولین و سازمان‌های دولتی‌، مؤسسات قرآنی غیر‌دولتی، مردم و رسانه‌ها‌، همگی در کنار هم، در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و اهل بیت‌(ع) نقش ایفا می‌کنند، گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم یکسری برنامه‌ریزی دقیق مثل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان نیاز است تا مثل مدارس شبانه‌روزی با یکسال در اختیار گرفتن افراد، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

 وی با بیان اینکه پدر و مادرش مهم‌ترین مشوقین وی در این راه بودند، گفت: با این فراز از قرآن کریم «کتاب بیکران‌» انس بیشتری دارم که خداوند در آیه ‌3 سوره ‌ طلاق می‌فرمایند: «‌وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا» به این معنا که «و از جایی که گمانش را ندارد روزی‌اش می‌دهد و هر که بر خدا توکل کند ‌، خدا او را کافی است؛ خدا کار خود را به اجرا می‌رساند و هر چیز را اندازه‌ای قرار داده است».

گفتنی است؛ همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در 9 خردادماه سال جاری، 18 جوان نمونه ایرانی از اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه کشور در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فارغ‌التحفیظ شدند.

captcha