کد خبر: 3343219
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

اعضای یازدهمین بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی به 5 بیمار، جانی دوباره بخشید

گروه اجتماعی: مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای اعضای بدن مرد ۵۰ ساله بویراحمدی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، ساسان عباسی، مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 24 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهدای اعضای بدن مرد 50 ساله بویراحمدی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.
وی افزود: دو کلیه، کبد و قرنیه‌های سیدشمس‌الدین ارجمند، بیمار مرگ مغزی از اهالی روستای عزیزی از توابع شهرستان بویراحمد با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعضای بدن این بیمار که پس از خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید بهشتی یاسوح با حضور متخصصان بیمارستان نمازی از بدن او جدا و برای پیوند به شیراز ارسال شد.
عباسی در پایان سخنان خود در این زمینه یادآور شد: در سال‌ جاری 11 مورد اهدای عضو در این استان صورت گرفته است.

captcha