گیلان ۲ هزار و ۴۶۰ آزاده سرافراز دارد
کد خبر: 3345335
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

گیلان ۲ هزار و ۴۶۰ آزاده سرافراز دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ۴۳ هزار نفر از آزادگان در سال ۶۹ به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: از این تعداد آزادگان ۲ هزار و ۴۶۰ نفر گیلانی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز، 26مردادماه در دیدار آزادگان با نماینده ولی فقیه ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: آزادگان سر افراز نماد عزت، اقتدار و جلوه‌های زیبای صبر هستند.

وی افزود: امروز نیز با فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه می‌توانیم بیشتر مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم، بنابراین ترویج این فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه است و باید در تحقق آن تلاش کرد، آزادگان با صبوری توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر بگذارند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

مدیرکل بنیاد امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه 43 هزار نفر از آزادگان در سال69 به میهن اسلامی بازگشتند، افزود: از این تعداد آزادگان 2 هزار و 460 نفر گیلانی هستند، 140 نفر از آزادگان گیلانی، بین پنج تا 10 سال و دو هزار و 340 آزاده نیز بین دو تا پنج سال دوره آزادگی را در زندانهای مخوف رژیم بعثی گذراندند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد آزادگان استان گیلان جانباز هستند تصریح کرد: 13 نفر از آزادگان نیز به دلیل رنج‌ و صدمات ناشی از دوران اسارت شهید شدند.

یادآور می شود، در این دیدار، سه تن از آزادگان گیلانی به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداختند.

captcha