آزادگان سرافراز صومعه‌سرا تجلیل شدند
کد خبر: 3350285
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

آزادگان سرافراز صومعه‌سرا تجلیل شدند

گروه اجتماعی: آیین تجلیل از آزادگان صومعه‌سرا به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی با حضور نماینده، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان صومعه‌سرا در مجتمع تفریحی ضیابر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محسن خلوص دهقان‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا دیروز، 31مرداد در آیین تجلیل از آزادگان، ایثارگران و جانبازان این شهرستان که در مجتمع تفریحی ضیابر برگزار شد، با بیان اینکه همگان باید قدردان خون پاک شهدا و ادامه‌دهنده راه شهیدان و ایثارگران باشیم، اظهار کرد: شهدا و جانبازان برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

وی با بیان اینکه امنیت امروز ما بواسطه خون شهدا و فداکاری آزادگان و ایثارگران است، افزود: علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در جامعه هدف، آزادگان، ایثارگران و جانبازان خم به ابرو نمی‌آورند و ما باید با رعایت ضوابط و شرایط و ارائه خدمات مرهون فداکاری‌های این افراد باشیم.

خلوص دهقان‌پور با اشاره به تعداد هشت هزار شهید والامقام استان گیلان، خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا 528 شهید تقدیم انقلاب کرده و دارای  100 گلزار شهدای انقلاب اسلامی است، تعداد شهدای دارای پرونده این شهرستان 467 شهید است و 337 والدین شهدا در قید حیات هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد 56 همسر شهید در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا دارای پرونده می‌باشند، گفت: تعداد 88 فرزند شهید در صومعه‌سرا تحت پوشش این اداره قرار دارند.

خلوص دهقان‌پور با بیان اینکه شهید غلامرضا سجادپور، شهید محمدصادق رحمتی راد و آیت‌الله حاج صادق احسانبخش سه جانباز شهید این شهرستان می‌باشند، ابراز کرد: هزار و 57 جانباز در این شهرستان دارای پرونده می‌باشند.

وی تعداد آزادگان سرافراز صومعه‌سرا را 148 آزاده برشمرد و ادامه داد: شهیدان یعقوب یوسفی و علیرضا خلوص دهقان‌پور از سرداران شهید دوران دفاع مقدس می‌باشند.

خلوص دهقان‌پور با یادآوری اینکه اولین شهید استان گیلان شهید  نعمت برشنورد است، متذکر شد: صومعه‌سرا دارای 10 خانواده دو شهیده و 8 خانواده تک فرزند ذکور شهید است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا تعداد شهدای کارگر و کارمند دارای پرونده شهرستان را به ترتیب 14و 21 شهید برشمرد و گفت: 32 شهید در صومعه‌سرا مفقودالاثر می‌باشند.

دکتر حسین اسماعیل‌پور، فرماندار صومعه‌سرا نیز در ادامه، با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی فرهنگ عامیانه را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: هسته اصلی جامعه بر مبنای فرهنگ است و این درحالیست که خود فرهنگ در خانه‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در 15 سال آینده ایران شاهد خلاء ژنی خواهد بود، افزود: ژن و استعدادهای توانمندی که می‌تواند به تعالی و پیشرفت ما کمک کند در حال نابودی است و بخش عمده این خلاء فرهنگی داخلی است.

فرماندار صومعه‌سرا سه واژه مبادله فرهنگی، اشاعه و تهاجم را در ارتباط با فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار واژه تهاجم فرهنگی رهبر معظم انقلاب می‌باشند که از آن به عنوان شبیخون فرهنگی نام  می‌برند و یکی از عوامل و نشانه‌های تهاجم فرهنگی مسئله بی‌حجابی و بی‌عفتی است.

captcha