سوگواره استانی شعر عاشورایی برگزار می‌شود
کد خبر: 3377915
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به میزبانی شفت؛

سوگواره استانی شعر عاشورایی برگزار می‌شود

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت از انتشار فراخوان سوگواره استانی شعر عاشورایی به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: شرکت در این سوگواره برای عموم علاقمندان آزاد است.

سید امیر مصباح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری سوگواره استانی شعر عاشورایی خبر داد و اظهار کرد: سوگواره استانی شعر عاشورایی با محوریت واقعه خونین کربلا در شفت برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی، ترویج فرهنگ عاشورایی، تبیین شأن و جایگاه مقدس حضرت امام حسین(ع) و پاسداشت ارزش‌های حماسه حسینی را از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ شهادت برگرفته از حماسه کربلاست، افزود: ما باید تلاش کنیم این فرهنگ را در تمامی عرصه‌ها به نسل جوان آموزش دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت تصریح کرد: شرکت در سوگواره شعر عاشورایی برای عموم علاقمندان آزاد است و شاعران متقاضی می‌توانند آثار خود را با درج نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس به نشانی شفت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا رایانامه shaft@farhang.gov.ir ارسال کنند.

مصباح با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 21 آبان 94 می‌باشد، گفت: در همایش مربوطه سه نفر از شاعران برگزیده به قید قرعه تقدیر بعمل خواهد آمد لذا علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 34783977 تماس حاصل کنند.

طاهره رفعتی

captcha