ثبت سه وقف جدید در شهرستان ملکان
کد خبر: 3394911
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

ثبت سه وقف جدید در شهرستان ملکان

گروه اجتماعی: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملکان ضمن اعلام عملکرد شش ماهه این اداره از ثبت سه موقوفه جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، مهدی افخمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملکان امروز، چهارم آبان در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‎‌‏‎‏‌‎‎‏‌‎‌‎‏‌‎‌‎‌‎‌‎‍‌‎‌‍‌‎‍‌‎‌‏‎‏‍‌‎های فرهنگی اداره اوقاف شهرستان ملکان، اظهار کرد: برگزاری برنامه ترویج فرهنگ وقف، ویژه برنامه سوگواری یاس نبوی، جشن ولایت نبوی، ویژه برنامه‌های ماه رمضان، مجموعه برنامه‌‎های بصیرت عاشورایی، برگزاری مسابقات قرآنی و مسابقات مدیحه سرایی، اذان گویی و ابتهال و... از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف در شش ماهه اول سال است.

وی با بیان اینکه پنج برنامه ویژه در دهه محرم برگزار کردیم، افزود: همراستا با دیگر شهرستان‌‎ها برنامه‌های «لبیک یا حسین»، تجمع رهروان زینبی و... برگزار شد که باتوجه به نبود امامزاده در این شهرستان و همچنین نبود بودجه کافی، این برنامه‌ها در مساجد و با حمایت خیرین و تشکل‌ها برگزار شدند.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ملکان از ثبت سه موقوفه جدید خبر داد و گفت: این موقوفه‏‎ها با نیت احداث حسینیه، ساخت مسجد و خدمات عمومی وقف شده‎اند.



افخمی در رابطه با برنامه های حقوقی و ثبتی این اداره، گفت: تکمیل سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه،  سند دار کردن موقوفات و بقاع متبرکه و تعیین تکلیف دعوی موقوفات از جمله برنامه های حقوقی و ثبتی اداره اوقواف و امورخیریه شهرستان ملکان می باشند.

captcha