اهداف و چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی سپاه/ تلاش برای کیفی‌ شدن مسابقات
کد خبر: 3399478
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
قهرمانی بیان کرد:

اهداف و چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی سپاه/ تلاش برای کیفی‌ شدن مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه با حضور مسئولان و فرماندهان، نهم آبان ماه برگزار می‌شود.

محمدجواد قهرمانی، معاون روابط عمومی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه،‌ گفت: این مسابقات به مدت یک روز و روز شنبه نهم آبان‌ماه آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این مسابقات شرکت کنندگان در 11 رشته حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء، پنج جزء و سه جزء، قرائت، ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یک و دو به مدت یک روز اجرا می‌شود که رشته اذان ویژه آقایان است.
قهرمانی با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقات به مرحله سراسری مسابقات قرآنی نیروهای مختلف سپاه راه خواهند یافت، تصریح کرد: مسابقات کل سپاه نیز به احتمال خیلی زیاد در بهمن ماه برگزار خواهد شد.
وی همچنین در مورد تغییرات اعمال شده در این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته، گفت: در مسابقات امسال شاهد تغییراتی هستیم،‌ سال گذشته مسابقات مفاهیم را به صورت غیر متمرکز برگزار می‌کردیم  یعنی سوالات به رده‌ها می‌رفت و پاسخنامه دریافت می‌شد اما امسال این مسابقات به صورت متمرکز است. 
قهرمانی بیان کرد: علاوه بر این، امسال نیز تلاش کرده‌ایم تا مسابقات را به شکل کیفی‌تری برگزار کنیم، در همین راستا حد نصاب حضور شرکت کنندگان در مرحله نهایی 75 نمره است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد:  در بخش بانوان نیز که همزمان با بخش آقایان چهاردهمین دوره آن برگزار خواهد شد، آموزش‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. 
وی در مورد داوران این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: در بحث داوران هم سعی شده است از داوران بین‌المللی و مورد تایید سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز سازمان تبلیغات اسلامی استفاده شود.
سرهنگ قهرمانی در ادامه گفت‌وگوی خود در مورد اهداف مسابقات قرآن در نیروی زمینی سپاه نیز گفت: ترویج و گسترش فرهنگ غنی قرآن، شناسایی و بهره‌گیری از استعدادهای قرآنی و انس و الفت هر چه بیشتر پاسداران،‌ سربازان و بانوان شاغل در سپاه با قرآن کریم جزء اهداف این مسابقات تعیین شده است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن فرصتی است تا استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف اعم از حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان در بستر یک رقابت سالم شناسایی شوند و در طول سال بهره‌هایی فرهنگی فراوانی از آنها برده شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل  توجه به قرآن کریم مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات قرآن، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مصری و ایرانی و نیز برگزاری کلاس‌ تخصصی تجوید و حفظ با حضور اساتید برجسته از دیگر برنامه‌هایی است که برای ارتقاء سطح قرآنی شاغلان نیروی زمینی سپاه در نظر گرفته شده است.
قهرمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، گفت: از چند سال قبل نیروی زمینی سپاه در راستای عمل به این دستور مقام معظم رهبری اقدام به اجرای طرح الحافظون کرد تا بر اساس آن نیروهای شاغل در نیروی زمینی سپاه و خانواده‌‌های آنها در طرح حفظ قرآن کریم شرکت داشته باشند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در پایان در مورد چشم‌اندازی فعالیت‌های قرآنی و افق پیش روی این فعالیت‌های در نیروی زمینی سپاه، افزود: بسط و گسترش فرهنگ قرآن و عترت،‌ ترویج معارف قرآن و انس بیشتر و نیز ایجاد زمینه مناسب و یکسان برای رقابت سازنده در عرصه‌ فعالیت‌های قرآنی جزء چشم‌اندازهایی است که مدنظر قرار دارد.
وی در پایان بیان کرد: شناسایی و ارتقاء سطح قاریان و حافظان قرآن در بین کارکنان نیروی زمینی سپاه از دیگر چشم‌اندازهای مدنظر در فعالیت‌های قرآنی سپاه است.
یادآور می‌شود مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه صبح روز شنبه نهم آبان‌ماه در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه واقع در بزرگراه بسیج، سه راه تختی، بلوار هجرت، میدان شهید باکری، و با حضور جمعی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
در این دوره از مسابقات 345 قاری، حافظ و مؤذن به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر نیز به مرحله سراسری مسابقات قرآن سپاه راه خواهند یافت.

captcha