احیای سنن دینی، اجرای عدالت اجتماعی و وحدت مسلمانان؛ هدف امام حسین از قیام عاشورا
کد خبر: 3402779
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
آیت‎الله مجتهد شبستری اظهار کرد:

احیای سنن دینی، اجرای عدالت اجتماعی و وحدت مسلمانان؛ هدف امام حسین از قیام عاشورا

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید براینکه امام حسین(ع) جهت احقاق حق قیام کرد تا بطلان روش‎‏ها و سیاست‎های سلاطین جور را به همگان اثبات کند، افزود: احیای سنن دینی، اجرای عدالت اجتماعی و وحدت مسلمانان، هدف امام حسین از قیام عاشورا بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‏‌‎الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته، پنجم آبان در دیدار با مدیران و رؤسای ادارات تابعه ادره کل بیمه سلامت استان که به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی سلامت تشکیل شده بود، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) به بیان واقعیاتی از عاشورا پرداخت و گفت: هدف امام حسین از قیام عاشورا احیای سنن دینی، اجرای عدالت اجتماعی و وحدت مسلمانان بود. امام حسین(ع) جهت احقاق حق قیام کرد تا بطلان روش‎ها و سیاست‎های سلاطین جور را به همگان اثبات کند.

وی افزود: با الهام از آموزه‎‏های اسلامی و اهل بیت(ع) انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید تا ادامه دهنده حرکت امام حسین(ع) باشد. لذا در قانون اساسی روی مسئله وحدت، مساوات و رعایت حقوق یکدیگر تاکید شده است و مسئله بیمه جزو همین امور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل‎های قانون اساسی در خصوص بیمه، اظهار کرد: قوانین موجود در این خصوص بیانگر اهمیت بیمه و توجه ایران اسلامی به آن است. بیمه سلامت جزو حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین کارها است و امروز در کشورهای مترقی خانواده‌ای را نمی‌توان یافت که فاقد بیمه سلامت باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: متاسفانه بیمه همگانی و سلامت و همچنین پزشک خانواده در کشور ما آنطوری که باید به صورت صددرصدی جا بیافتد، محقق نشده است و تحقق آن نیازمند تلاش دولت و عزم ملی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئله بیمه است که تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است اما باید به مراحل عالیه خود برسد. طرح تحول سلامت نیز طرحی مبارک بوده و یک حرکت مهم و مفید است به شرطی که ادامه پیدا کند و به بهانه‌هایی از قبیل عدم فروش نفت و تحریم‌ها متوقف نشود.

آیت‎الله مجتهد شبستری یادآور شد: خدمت به بیماران مستمند جزو بالاترین خدمت‎‏ها بوده و عبادت تنها در نماز و روزه و طهارت خلاصه نمی‎شود، بلکه خدمت به خلق جزو مهم‎ترین عبادات است که باید موردتوجه تمام مسلمانان جهان قرار گیرد.

captcha