حمایت از ولایت فقیه؛ توصیه‌ جدی شهید امیر صفایی
کد خبر: 3409299
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
در دیدار با خانواده شهید مطرح شد؛

حمایت از ولایت فقیه؛ توصیه‌ جدی شهید امیر صفایی

گروه هنر: شهید امیر صفایی از جمله شهدای قرآنی بود که حمایت از ولایت فقیه جزء ویژگی‌های وی به شمار می‌آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در راستای تجلیل از مقام شهدای قرآنی و تکریم خانواده این شهدا در دیدار هفتگی جامعه قرآنی در روز ششم آبان‌ماه با خانواده شهید امیر صفایی دیدار به عمل آمد. در این مراسم رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، خورشیدی و صفری، قاریان برجسته قرآنی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم رحیم قربانی در سخنانی اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس افتخار این آب و خاک هستند، بزرگانی که اگر ایثار و فداکاری آنان نبود ما آرامش فعلی را نداشتیم. با این توضیح جامعه قرآنی سعی دارد در دیدارهای هفتگی خود به خانواده شهدایی که قاری قرآنی هستند سر زده و در حد توان از آنها تجلیل به عمل آورد، هر چند که مطمئنم این قبیل مراسم گوشه‌ای از فداکاری خانواده این بزرگان را جبران نمی‌کند.

شناسایی بیش از 1200 قاری قرآن در کشور

وی افزود: تا به امروز 285 قاری شهید در تهران و بیش از 1200 شهید قاری هم در سراسر کشور شناسایی شده‌اند، البته فعالیت جامعه قرآنی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از شهدای بیشتری که قاری قرآن بوده‌اند شناسایی و تجلیل به عمل آوریم. درباره شهید صفایی نیز باید بگوییم که وی جدا از این‌که یک قاری برجسته بود، قرآن نیز تدریس می‌کرد.

پس از سخنان آغازین قربانی، بردار شهید صفایی با بیان این‌که هر جا قرآن باشد برکت نیز وجود دارد، گفت: من به عنوان یک قاری و بردار شهید از جامعه قرآنی تشکر می‌کنم که در پی شناسایی و معرفی شهدای قرآنی هستند، چون این اقدام خود به نوعی ترویج فرهنگ قرآنی است که باید آن را با جدیت دنبال کرد. مطلب دیگر این‌که این قبیل اقدامات سبب خواهد شد که شهدا مظلوم واقع نشوند و بزرگانی که کمتر نامی از آنها برده شده به مردم معرفی شوند.

وی افزود: قاریان قرآن افتخار این کشور هستند به ویژه شهدایی که قاری هستند. شهید حیدر صفایی نیز یکی از این قاریان بوده که در زمان حیات، عمر خود را صرف تبلیغ قرآن کرد و در زمانی که جهاد بر وی واجب شد از بذل جان دریغ نورزید. این شهید بزرگوار متولد 1345 بود و در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

شهید عمر خود را صرف تبلیغ قرآن کرد

این بردار شهید ادامه داد: شهید صفایی در تواضع بی‌نظیر بود، هر چند از کسانی که فداکاری حسینی می‌کنند جز این امر توقعی نمی‌رود. وی تمام عمر پر برکت خود را صرف خدمت به خدا کرد و در نهایت نیز بهترین مسیر را برای رسیدن به خدا پیدا کرد و آن نیز شهادت بود.

وی ادامه داد: استمرا در اعتقاد یکی از ویژگی‌های مهم شهید صفایی بود، ویژگی که بودنش در هر فردی قادر است وی را در مسیری که در پیش گرفته راسخ کند، البته در این روزگار شاهد هستیم که برخی‌ها به دلیل نبود همین استمرار در اعتقاد از راه ولایت به بیراهه رفته‌اند، پس تا زمانی که ما به آرمان‌های انقلاب و ولایت وفادار باشیم راه شهدا ادامه دارد.

این برادر شهید درباره دوستان شهید صفایی چنین توضیح داد: اکثر دوستان شهید صفایی از قاریان بزرگی همچون مهدی قره‌ شیخ‌لو و احمد ابوالقاسمی بودند. درباره برادر شهیدم هم باید این نکته را اضافه کنم که وی تدریس قرآن به جوانان را همانند قرائت با جدیت پیگیری می‌کرد.

صفایی در پایان تصریح کرد: یکی از توصیه‌های جدی شهید صفایی حمایت از ولایت فقیه بود. وی همیشه می‌گفت تا زمانی که پشتیبان ولایت فقیه باشیم کشور از آسیب‌ها در امان خواهد ماند، همچنین وی تاکید فراوانی روی احترام به پدر و مادر داشت، چون معتقد بود احترام والدین توصیه مهم قرآن و رسول الله (ص) است.

در انتهای این مراسم از سوی جامعه قرآنی حاضر در جلسه از خانواده این شهید تجلیل به عمل آمد و عکسی به یادگار گرفته شد.

captcha